Jaga artiklit sõbraga

google ads haldus

Siin on tekstikujul Äripäeva raadio saade Digiturunduse praktikum. Esimeses saates oli meil külas agentuuri ePPC juht Karl Pae ja saates räägime Google Adsi peensustest. Käesolevas postituses saad lugeda meie vestlust natukene toimetatud tekstina, aga audiofaili võid tõmmata omale Soundcloudist.

Kodulehe optimeerimine: tasuta SEO raamat

Kodulehe optimeerimine: tasuta SEO raamat. Tahad oma veebilehte Google otsingu esimesel positsioonil näha? Tõmba omale ülevaatlik e-raamat SEO elementidest

 

Kuidas Karl Google Adsi juurde jõudis

Priit Kallas: Räägi natuke endast, kuidas sa selle tegevuse juurde üldse jõudnud oled, mis sa praegu teed?

Karl Pae: Mina olen nüüd 10 aastat tegelenud Google Adwordsiga või Google Adsiga – nimi muutus vahepeal. Sattusin 2008. aastal tööle Google’isse, olin esimene eestlane seal ja nüüd viimased 5 aastat või natuke kauem olen juhtinud agentuuri Eestis ja nõustanud kliente igapäevaselt Adsi teemadel. Nõustasin ka enne Google’is olles, aga nüüd siis olen Eestis. Enne olin Iirimaal Google kontoris, nüüd Eestis omal käel. Meil on väike tiim, 11 inimest praegu.

Priit Kallas: Mida oled õppinud, kus sa oma hariduse saanud oled?

Karl Pae: Minu välismaa teekond algas baka ajal, kui ma õppisin TTÜs majandust, siis ma käisin aasta aega Erasmust tegemas Rooma Ülikoolis, kus, ma pean tunnistama, mingeid praktilisi teadmisi ma väga ei õppinud, sest esimest pool aastat nad seal streikisid. Kuid see kogemus seal oli täiesti maailma muutev minu jaoks. Kogu see rahvusvaheline suhtlus ja inimestega suhtlemine teistest riikidest, ma arvan et see avas ka minu uksed Google’isse. Ja magistris, samuti TTÜs äriinfotehnoloogias, seal tegin samuti vahetussemestri Berkeley Õlikoolis Californias. Seal käisin rohkem juba praktilisemat poolt õppimas, seal oli juba Data science, Internet of Things, sellised moodsad sõnakombinatsioonid.

Priit Kallas: Mis sa enne seda tegid, kui Google’isse sattusid?

Karl Pae: Ma töötasin Eestis mõned aastad. Esimene töökoht oli Hansapangas turundusosakonnas praktikal, sealt natuke edasi töötasin Elisas ja siis ühe aasta ka reklaamiagentuuris Kontuur Leo Brunett grupis.

Priit Kallas: Kuidas su tee Google’isse viis, oli see aastal 2008?

Karl Pae: 2008 jah. No tol hetkel Eestis sisuliselt digiturundus kui selline puudus, sina vist olid üks ainukesi, kes tegeles sellega. Vist Altex oli ka veel, rohkem tegelikult minu teada keegi väga midagi ei tedanud Google reklaamidest, eriti agentuuride tasemel. Nii et Google ei otsinud ka vist kedagi, kellel oleks vastavat kogemust. Aga kuna mu üldine taust sobis ja selline rahvusvaheline kogemus oli olemas, siis nad leidsid mind kuidagi üles, värbaja helistas ükspäev ja nii see läks.

Priit Kallas: Mis töö sul Google’is oli? Kaua sa olid ja mis tegid?

Karl Pae: Ma olin viis aastat seal ja kuna ma olin esimene eestlane Google’i Dublini kontoris, varsti liitus küll järgmine kohe, siis me olime enamus ajast kahekesi seal ja tegelesime sisuliselt kõigega, mis Eesti turuga seonduv oli. Alates sellest, et üldse rääkida agentuuridele, et selline asi nagu Google Ads on olemas ja mida sellega teha saab ja et saab reklaami Orkutisse panna. See oli sel ajal selline popp teema, millega tõmbas agentuuride huvi rohkem kui Google’i otsingureklaamidega. Kõik muu, mis sellega seonduv oli: algul vaatasime ka reklaame üle, väikesemate reklaamijatele päringutele vastasime, suuremate reklaamijatega olid otsesuhted, nõustamised. Aitasime ka näiteks Google Adsensi Eestisse lansseerida. Ka Adsiga üldse mitteseotud tooted, nagu Google Maps ja kõik muu selline, nende ülevaatamine, et Eesti turule sobiksid ja tõlked oleksid paigas. Adsi tõlked olid üks minu esimesi asju. See konto, ma ei tea kes oli tõlkinud Google Adsi interface, see oli päris hullumaja, mis sõnad seal olid. Siiamaani on eestikeelse natuke naljakas lugeda, aga vähemalt pole päris see, mis ta oli kunagi.

Priit Kallas: Kui sa seal Google’is töötasid, siis sa said täpselt teada, kuidas Ads töötab, nii et kui sa nüüd agentuuri teed, siis on sul eelis teiste ees?

Karl Pae: Tead, ma arvasin, et kui ma Google’ist ära tulin, et ma tean nüüd absoluutselt kõike, aga siis vaatasin, et kõike ei tea küll. Selline igapäevane haldamine oli ikkagi natuke teistsugune, kui kõrvalt nõustamine ja mitteaktiivselt ise kontode haldamine. Ma nägin sadu, kui mitte tuhandeid kontosid, kõik sellised huvitavad nipid ja trikid ja errorid sai ära nähtud.

Kuidas Google Ads reklaam tulemuslikuks teha

Priit Kallas: Aga kui sa nimetad mingid nipid ja trikid, mida kõik kogu aeg tegid, kas oskad välja tuua? Praegu ka muidugi.

Karl Pae: Kuna sellest on nii palju infot igal pool üleval, siis mingeid salajasi nippe kui selliseid väga palju ei olegi. Neid on üpris vähe, aga lihtsalt selliseid .. need nipid kaovad ka aegajalt ära, kui midagi muutub. Selliseid parimaid praktikaid, kuidas kontosid hallata või mida mitte teha, mis ei ole kohe nii iseenesestmõistetavad, on rohkem kui mingeid nippe. Tol hetkel ei olnud nii palju blogisid ja sisuturundus ei olnud nii levinud. Tänapäeval iga agentuur, kes Google’iga mingil määral tegeleb, püüab postitada lugusid ja kõiki oma nippe ja trikke. Tavalise jutuga väga ei saa pildile enam. Seega üritatakse jagada võimalikult palju, et saada endale lugejaid rohkem ja seega  kes jaksab otsida, saab lugeda kõige kohta. Probleem on võib-olla selles, et neid allikaid ja blogisid on nii palju, et kõiki läbi käia ja otsida, mis need kvaliteetsemad on, on tükk tööd..

Priit Kallas: Mida sa täna teed? ePPC, mis sa teed seal ja mida kliendid sinult saavad?

Karl Pae: Praegu juhin ePPC agentuuri ja tegelen igapäevaselt tiimijuhtimise, suuremate klientide ja strateegiliste küsimustega.  Meie kliendid on põhiliselt suuremate Adsi kontodega reklaamijad või välisturgudele suunatud kontodega reklaamijad, kelle jaoks Google kanalid on ülimalt olulised ja toovad suure osa nende käibest sisse.

Priit Kallas: Mis on suuremad kontod? Kust maalt on suur konto, kuu spend?

Karl Pae: Meil algavad keskmiselt umbes 3000 eurost kuus eelarved. Eesti mõistes on see päris korralik summa.

Priit Kallas: Kui klient sinu juurde tuleb, mis on sinu eelis teiste ees? Lisaks sellele, et sa kunagi Google’is töötasid. Neid Google Adsi pakkujaid on ju mitu, mõned on natuke halvemad ja mõned natuke paremad, on sul mingi spetsiifiline fookus?

Karl Pae: Kunagi see agentuur saigi alustatud sellepärast, et ma nägin, et Eestis on väga vähe agentuure, kes on suutelised tegelema suuremate kontodega ja välismaal ka. Eestis veel mõni aasta tagasi oli väga lihtne Adsi teha, tegid seal paar adgruppi, panid kõik märksõnad kokku, konkurentsi väga ei olnud, klikihinnad olid odavad, sai suhteliselt lihtsa vaevaga tulemused kätte. Kui nüüd välisturule oli minek, siis sama lahendus ei töötanud. Kui sa oled harjunud tegelema selliste väikeste kontodega Eestis, kus mõnel juhul maksad 10 senti kliki eest või vähemgi, siis võtame ärilaenu valdkonna kusagil põhjamaades. kus kliki hinnad võivad jõuda 100 euroni, siis see šokk inimese jaoks, kes on harjunud 10-sendiste klikihindadega sinna 100-euroste juurde üle minna on päris suur. See nõuab hoopis teistsugust tegutsemist.

Priit Kallas: Te toimetata erinevates riikides, sul on mingi 30 riiki, kuidas te sellega hakkama saate? Ma ka kunagi proovisin poola keeles Adsi teha. Mu poola keel ei ole kuigi hea, tulemused olid ikkagi masendavad selles mõttes, et ma ilmselgelt sain aru, et probleem oli tekstide kvaliteedis ja meil ei õnnestunud tekste heaks saada, kuna ise ei osanud nii-öelda kruvisid paika keerata. Kuidas te sellega hakkama saate?

eppc google ads haldus

Karl Pae: No meil ka selline rahvusvaheline tiim ja me räägime paljusid erinevaid keeli. Kui keegi tööle tuleb ja räägib mingeid muid keeli, siis see on tugev lisapunkt. Muidugi, kui sa oskad keelt, siis on lihtsam hallata kontot. Aga suures plaanis Ads on rohkem matemaatika kui loovteadus. Reklaame tavaliselt teeme koostöös kliendiga. Kui kliendil on mingid kohalikud turundusinimesed, siis me neile anname juhised kätte, kuidas ja mis seal reklaamis olla võiks ja teeme need reklaamid koostöös kliendiga, kui ise keelt ei valda. Poola keeles teeme ka täitsa edukat kampaaniat praegu ja poola keelt me ei räägi. Täitsa võimalik on. Ma arvan, et poola turul midagi muud reklaami mõistes teha oleks üpris keeruline. Google on selline kanal, mida on võimalik niimoodi hallata, kui sa keelt ei oska.

Priit Kallas: Kas te teete ainult Google asju või muid price per clicki ka, näiteks Facebooki?

Karl Pae: Me teeme ka näiteks Bingi. Eestis selle peale väga ei tulda, et tegelikult Bing on päris suur otsingumootor väljaspool Eestit. Eestikeelsena seda saadaval ei olegi, aga näiteks põhjamaades on väga palju kasutajaid, Inglismaal on väga palju kasutajaid, Ameerikas on kasutajaid. Ingliskeelsed riigid ongi põhilised: ka Austraalia, Kanada. Bingil on päris suured turud, kuni 20-30%.

Priit Kallas: USAs on Google osa vist umbes 70% tuuris.

Karl Pae: Umbes nii jah. Just desktopi osakaal Bingis on päris hea, mobiilis on see natuke väiksem. Facebooki reklaame teeme ka jah.

Mis on Google Adsi jaoks vajalikud oskused

Priit Kallas: Võtame sellise tuumikoskuse, mis see on, milles sina või siis teie ettevõte on väga hea. Mille kohta ütled, et sellega saan väga hästi hakkama ja julged öelda, et oled üleval seal kuskil?

Karl Pae: Minu oskus oleks võib-olla numbritest läbi nägemine. Ma näen tihti juba kaugelt ära, kui need numbrid on lihtsalt kujundatud, mugavdatud olukorra jaoks ja võib-olla märkan ka selliseid olukordi, kus mingid vead on sees numbrites. Kuna ma olen näinud päris palju vigasid Google Analyticsi seadetes, siis ma kindlasti ei usalda numbreid pimesi. See on kogemus pealt tulnud, et tihti inimesed vaatavad valesid numbrid ja teevad nende pealt ka otsuseid.

Priit Kallas: seda ma olen ise ka tähele pannud, et mingi inimene ütles meile, et bounce rate on 0, et kõik väga hea, mispeale ütlen, et sul on Google Analyticsi kood kaks korda lehele pandud ja  sealt tulebki see bounce rate 0.

Karl Pae: Jah, see bounce rate on selline esimese tasemel analüütika, et kui hakatakse vaatama, siis see on selline tore mõõdik. Aga mis selle taga on – enamus inimesi ei tea, kui lihtne on seda muuta ise, et bounce ei ole nagu klikk või meeter või midagi, et see on selline suhteline väljamõeldud mõõdik, mida saad vastavalt oma soovidele siis ka seadistada.

Priit Kallas: Bouncega on seotud ka lehel viibimise aeg ja enamus inimesi arvab, et see, mida GA näitab, kaua inimesed nende lehel on, ongi täpne, siis võta näpust, viimase lehe aeg ei lähe väga kirja sinna. Sellised kalasid tuleb päris palju ette. Selline küsimus, mis juhul peaks Google Adsi ise tegema ja mis juhul võiks kedagi abiks võtta?

Karl Pae: Ma arvan, et alustaval ettevõttel, kellel võib- olla ei ole nii palju ressursse, oleks päris mõistlik ise seda proovida. Kui vähegi aega ja huvi on, võiks proovida ise nikerdada. Kui üldse huvi ei ole, siis ei ole mõtet. Sinu pühendumus sellele saab olema oluliselt suurem, kui see, kui väike konto satub agentuuri mõne inimese kätte, kes haldab võib-olla mitusada kontot isegi. Väiksemate kontode puhul seda paraku juhtub ja  kindlasti ei saa sinu konto sel juhul nii palju tähelepanu, kui sa sooviksid. Sellisel juhul natuke ise õppida ja lugeda, ma arvan, oleks päris mõistlik

Priit Kallas: Ma ise kinnitan täpselt sedasama, olles erinevate agentuurides ise olnud ja nähes, mida mõni agentuur on teinud, kelle klient lõpuks minuni on jõudnud. Kohati paistab küll seda, et tehakse niimoodi pliks-plaks meetodil sõnad kontole ja sellega suuresti töö lõpebki.

Karl Pae: See on suuresti ka Eesti turu omapära, et kui konto ongi nii väike, siis selle konto ülesseadmise eest suurt raha küsida on ka natuke nadi ja kliendid ei ole sellega nõus. Siis peadki töötama piirangu raames, et sul on nüüd tund aega, tee selle tunni aja raames nii palju, kui vähegi võimalik ära. Ega siis ei maksagi loota et see konto on ülioptimaalselt seadistatud.

Priit Kallas: Sellega ma olen kindlasti nõus, et kindlasti võiks turundaja ise pilku peal hoida ja natukene aru saada, sest siis ta oskab ka ise küsida. Kui ei tea midagi, siis see mis antakse, kehitan õlgu ja võtan vastu. Kui ma midagigi tean, näiteks koolituselt läbi käin, siis ma oskan ka küsida.

Google Ads koolitus

Google Adsi meistriklassis saad teada, kuidas reklaam Googles aitab sul paremaid tulemusi saavutada ja müüki kasvatada. Koolituse käigus anname ülevaate, kuidas selgitada välja, millised reklaamid toovad ettevõttele kasu ja millised kulutavad mõttetult reklaamieelarvet. Fookuses on tehingute ja raha mõõtmine. Saad teada, kuidas reklaame nii seadistada, et saaksid tulemustele keskenduda. Vaata lähemalt…

Google Ads reklaami elemendid

Priit Kallas: Kuidas Google Adsi osa teil jaguneb, kas pigem otsing või display ja kas see on ajas muutuv?

Karl Pae: Ma arvan, et see on selline 80% otsing ja siis ülejäänud. Mis ma tavaliselt soovitan, on alustada otsingust, seejärel remarketing, mis tavaliselt töötab samuti päris hästi. Seejärel tuleks hakata vaatama display lahendusi, kui otsing ja remarketing on ennast ammendanud. Tavaliselt, mitte küll alati, see niimoodi on. Kõige kasumlikum on otsing, siis remarketing, ja siis display. Oleneb muidugi ettevõttest ka. Youtube on selline kanal, kust otsemüüki saada on üpris keeruline.

Vaata lähemalt, kuidas toimib Google Analytics ja Ads Remarketing.

Priit Kallas: Youtube videoreklaam, kas keegi on mingeid tulemusi ka sellega saanud?

Karl Pae: Kindlasti on. Eriti just äppide puhul on see mõnikord päris edukas ja oleneb ka sellest tootest, mida müüakse. Kui see ongi kuidagi häälega või liikuva pildiga seotud, siis kindlasti on asjal mõtet. Kui sa tahad kinofilmile treilerit promoda, siis Youtube on väga õige koht selleks. Eks see on selline brändingu kanal tõesti, nagu telegi, aga seal tasub olla väga ettevaatlik olla. Selle raha võib väga lihtsa vaevaga panna ka mingite laste videote peale hakkama. Minu meelest tükk aega oli Eestis kõige populaarsem Youtube’ kanal Jänku-Jussi multikas. Ma  ei tea, kas enam on, ma ei ole nüüd tükk aega  vaadanud. Täiesti fenomenaalne asi on Maša ja karu, erinevates keeltes levinud, sellele on miljardeid vaatamisi kanalil kokku. Väga lihtne on kogu eelarve sinna peale ära kaotada.

Priit Kallas: Ma olen vaadanud kolm minutit järjest reklaami Youtube’is, nii et ma ise aru ei saanud. Läksin mina oma kassivideot vaatama ja siis seal oli siukene sinisel taustal valge puudrimägi nagu Alpid ja sealt tuli alla mingi üksik lumelaudur. Siis ma vaatasin seda suu ammuli ja siis läks mõni aeg mööda ning tulid mingid helid ja Gopro logo.  Ehk siis ma avastasin, et ma olin just vaadanud ligi 2 minutit mingit reklaami. Nendest kohtades vist töötab. Selle brändi mõõtmisega on vist raske, et  uuringud, oskad sa midagi selle koha öelda?

Karl Pae: Eestis seda väga ei ole, aga Google muidu ise teeb selliseid uuringuid. Sellised bränd lift study’d on, olenevalt riigist, et kui paned umbes 5000 eurot paari nädala jooksul Youtube’i, siis nad teevad ise sellise uuringu, et kui paljud inimesed enne teadsid seda brändi ja kui paljud pärast olid kuulnud sellest brändist ja kuidas konkurentidega võrdlus on.

Priit Kallas: Ma igaks juhuks küsin üle, et sa ütlesid kui mõne nädala jooksul kulutad 5000 eurot ja siis Google teeb. Kas see ongi nii, et ma võtan pragu taskust 5000 eurot ja siis Google teeb mulle seda uuringut ka?

Karl Pae: Sa pead selle ise enne kokku leppima Google’iga. Tavaliselt need, kellel juba on see vähemalt 5000 eurot välja käia Youtube jaoks, neil on ka oma Google kontakt, kellega seda läbi arutada ja kes saavad selles osas aidata.

Priit Kallas: Ma selle pärast küsin, et 5000 on ju selline piir, mis ei ole nagu kohutavalt suur, siis kui kellelgi on mõte, et pole varem proovinud, siis tal on teoreetiliselt selline võimalus olemas. Kui me räägiksime 50 tuhandest, siis enamus Eesti ettevõtteid muutuks murelikuks.

Karl Pae: Ma ausalt öelda ei tea, kuidas see Eestis isegi käib, me Eestis seda teinud ei ole. Ma ei tea, kas siin piirmäär on teine või kas nad Eestis üldse teevad seda. Tasub Google käest kosida. Suurematel turgudel seda tehakse ja piirmäär sõltub turust. Inglismaal sellest 5000st kindlasti ei piisa, sinna peab kindlasti rohkem panema.

Mida reklaamija ise saab võib-olla kõige praktilisema poole pealt teha, on vaadata, kuidas tema enda brändi otsingud on muutunud ajas, Kui sinu reklaam töötab – see kehtib tele, raadio ja muu mitte lihtsasti mõõdetava reklaamikanali puhul -siis inimesed hakkavad otsima sinu brändi ja seda on võimalik näiteks Google Trendsis vaadata. Isegi kui sul ei ole endal reklaamid jooksmas, saad vaadata kuidas Sinu bränd on liikunud võrreldes konkurentidega üles-alla.

Priit Kallas: Väiksemad ärid ei tule näiteks Google Trendsis välja. Ma ütlen vahele, et kõik inimesed, kes veel ei ole kasutama hakanud, et Google Search Console on see masin, mis näitab, kuidas sul Google’is läheb, et ehk sealt ka ilmselt on mõistlik vaadata, kuidas sul brändiotsingud lähevad.

Karl Pae: Just, sealt näeb ka seda ära, või kui sul oma reklaamid jooksevad oma brändi peale, siis saad sealt ka näha, kuidas see muutunud on ajas. Google Trends võib-olla tõesti on natuke suuremate brändide jaoks kasumlikum, väiksemad ei tule sealt välja.

Praktilised Google Adsi nipid

Priit Kallas: Aga nüüd räägiks mõnedest  praktilisematest asjadest ka. Ma alguses vist juba küsisin, et mingid punktid, millele rohkem tähelepanu pöörata, mida kampaaniate puhul jälgida? Mis kipuvad olema need suuremad vead, mis inimestele silma jäävad? Et oskad öelda, et iga jumala kord on inimesed jälle selle vea teinud?

Karl Pae: No ma arvan, et ma alustaks mõõdikutest. Kõigepealt võtaks selle asja ette, et sa õigeid asju üldse mõõdad ja et sul on Google Analyticsis seadistatud ecommerce või goalid, et sa üldse näed, mis su lehel toimib ja kui paljud inimesed üldse reaalselt selle päringuvormi täidavad või ostu sooritavad. Kui on e-pood ja seal on ecommerce seadistatud, siis peaaegu alati kipub olema niimoodi, et müügid lähevad justkui SEBi ja Swedbanki arvele – referral exclusionid on paika panemata ja siis tundub, et justkui turunduskanalid ei tööta üldse. See on number üks asi. Siis, kui kontost juba rääkida, kui sul on numbrid juba paigas ja sa mõõdad reaalselt juba konversioone või müüke.

Priit Kallas: Ma küsin korra vahele, kui sa mõõdad tehinguid, mis Google keeles on konversioonid, siis kas sul on mõni klient, kelle puhul sa ei mõõda konversioone, vaid lihtsalt klikke või vaatamisi või midagi taolist?

Vaata videot goalide seadistamise kohta:

Postituse Goalide seadistamise kohta leiad siit.

google analytics seadistamine goalid

Vaata seda postitust, et saada ülevaade Ecommerce trackeri võimalustest.

e-pood ja google-analyticsi e-commerce tracking

Karl Pae: Ei tule praegu küll ette et ainult näitamisi või klikke kuskil oleks mõõtnud. Võib-olla mõne Youtube kampaania puhul, kus ongi selge, et me tahame pildis olla ja on juba ette teada, et sealt müüki ei tule, siis vaatame, et palju sealt tuli reklaamivaatamisi. Pärast siis üritame aru saada, kas või kui palju otsingud kasvasid ja kas conversion rate näiteks paranes pärast seda Youtube kampaaniat või selle ajal.

Ära mõõda näitamisi

Seda ma olen ka näinud just mõnedes raportites, mida mulle on saadetud, et mida agentuurid on teinud, et agentuurid on kiidelnud just näitamiste arvuga ja raporti üles ehitanud sellele, kui palju näitamisi Google’isse saadi. Ma ei ole vist ühegi kliendiga seda vestlust pidanud, et kui palju reklaame Google’is näidati, see on täiesti irrelevantne number. Seda saba kasutada kampaaniate optimeerimiseks, aga omaette tulemus see ei ole.

Klikk on vähim, mida mõõta

Klikk on mingigi tulemus, aga lihtsalt reklaami näitamine kui selline ei anna mitte midagi. Alguses võib olla suuremad numbrid mõnikord pakuvad sellist kerget erutust, et oh, mu reklaami näidati miljon korda, et nüüd raha hakkab tulema uksest ja aknast. Aga seda nägid võib-olla ainult mingid robotid, et ükski inimene võib-olla ei näinudki seda reklaami. See ei ole mingi näitaja, mida vaadata.

Google Ads kampaaniate ülesehitus

Kampaania ülesehitusest ka kindlasti, et kampaania oleks korralikult struktureeritud, et igale märksõnale vastaks konkreetne reklaam, et ei ole kõik märksõnad ühte reklaamirühma kokku kuhjatud.

Priit Kallas: Kui räägid konto struktureerimisest, siis kui peeneks neid ajada? Konto peal on reklaamgrupid, reklaamgruppide sees on märksõnad, et kas sa paned sinna ühekaupa märksõnu või .. ma saan aru, et ühest vastust ei ole, aga kas pigem ühekaupa või pigem kümnekaupa?

Karl Pae: pigem alati 1-kaupa. Võtab natuke rohkem aega, kui sa seda pole enne teinud, aga kui sa tead, mida sa teed, siis 1-kaupa käib isegi kiiremini. 10-kaupa on päris suur kogus, siis seos sellel reklaamil hakkab nagu hägustuma. Pigem pane võimalikult vähe märksõnu ühte reklaamirühma, siis saad selle võrra reklaami täpsemaks teha. Ma arvan, et võib-olla, kui me aasta pärast sama asja räägime, siis ma võib-olla räägin juba teist juttu. Google kogu aeg muudab neid süsteeme, viimasel ajal on hästi palju muudatusi olnud, asjad on läinud natuke automaatsemaks. Mõnes mõttes reklaamijate jaoks lihtsamaks, et võib-olla mingil hetkel on see loogika juba mingi teine. Aga hetkel ikka mida väiksem grupp seda parem.

google ads kampaania struktuur

Priit Kallas: Nii et sa üldjoontes teed ikkagi niimoodi grupi, kus on mõni väga sarnane sõna ja igal sõnal küljes oma spetsiifiline reklaam?

Karl Pae: Jah, selliselt sa saad selle reklaami hästi täpselt panna paika selle ühe märksõna jaoks ja siis suunata vastavale õigele alamlehele. Inimest pole mõte avalehele suunata, kui on olemas konkreetne leht, kus see toode olemas on.

Priit Kallas: Ma võtaks selle igaks juhuks kokku, et oleks selge ja kohe ühe tükina arusaadav. Märksõnad käivad gruppidena ja igasse gruppi pange nii vähe kui võimalik, iga märksõna grupi külge käivad reklaamid mis viivad täpselt sinna mida see inimene otsis. Nii on õige?

Karl Pae: Just.

Google Ads reklaam ja negatiivsed märksõnad

Kindlasti peaks üle vaatama ka otsinguteminid, et mida inimesed reaalselt otsinud ja on negatiivseid märksõnu lisama.

Priit Kallas: Ma igaks juhuks küsin, et mis need negatiivsed märksõnad on ja mis need otsinguterminid on?

Karl Pae: See on selline, et kui sa valid endale märksõna Google’is, et ma tahan selle märksõna peale oma reklaame näidata. Ütleme, et ma müün kumme ja panen märksõna „kummid“, siis selle peale  su reklaamid võivad tulla ka. Üks näide, mis mul koolitusel ka on, reaalsest elust, et selle otsingu peale tulid välja ka käevõru kummid, mis ilmselt rehvivahetuse pakkujale ei ole asjakohane. Kui panna „käevõru“ negatiivseks märksõnaks, siis kui keegi otsib „käevõru kummid“, siis seda reklaami ei näidata.

Priit Kallas: Ma olen ise ka seda tähele pannud. Kõige lõbusam näide mis kohe peast tuleb: et kui kliendil oli laia vastena pandud „kasutatud autod“, siis nende reklaam tuli välja ka siis kui otsiti „uus bmw“. Selgelt nagu autodega seotud, aga väga musta auku. See on, mida kindlasti jälgida. Aga negatiivsed märksõnad?

Karl Pae: „Tasuta“ on selline hea märksõna või „kasutatud“. Kui sa müüd uut toodet, siis sa ei taha, et inimesed kes otsivad tasuta toodet või kasutatud varianti, kes väga maksta ei taha toodete eest, sinu lehele jõuaksid. Et need kohe ära välistada ja need inimesed reklaami ei näe. Selle jaoks ongi võimalik negatiivsed märksõnad lisada ja blokeerida sellised otsingud. ja oma reklaami mitte näidata. Erinevaid variante , sõnu, mida inimesed otsivad , nii kohutavalt palju ja see on kohati päris naljakas neid läbi vaadata.

Näiteks eelmisel nädalal jäi silma selline saksakeelne, keegi oli otsinud „liiga laisk et tööd teha, aga raha on vaja, mida teha“. Ja selle peale oli reklaami näidatud ja oli ka klikk tulnud. Müüki muidugi ei tulnud. Sealt leiab selliseid pärleid ühesõnaga.

Vaata lähemalt, kuidas negatiivsed märksõnad aitavad säästa Google Ads’is eelarvet.

Testimine, optimeerimine ja katsetamine

Priit Kallas: Testimine, katsetamine? Kuidas need asjad käivad Adsis, mida sa kõige rohkem teed või mis on ikkagi igapäevased tegevused?

Karl Pae: Ma arvan, et reklaamtekstide testimine on üks selline asi, millele Google aitab kaasa. Kui sa panedki erinevad reklaamid sinna, siis igal reklaamirühmal võiks olla ka paar erinevat reklaamteksti, siis saad testida, et kummal rohkem klikitakse, kust rohkem müüki tuleb. Vähetõenäoline, et inimene ise läheb ja vaatab, milline reklaam paremini töötas, aga Google teeb selle töö sinu eest ära.

Nüüd on ka uus reklaamitüüp, kus see testimine on tehtud päris lihtsaks. Tuleb lihtsalt lisada terve hulk erinevaid pealkirju aa reklaamikirjeldusi ja siis Google hakkab ise neid vahetama ja need parimad variandid jäävad siis töösse edasi. See testimine on juba sinu eest lihtsamaks tehtud. Aga muidu selline igapäevane optimeerimine, võib-olla see testimine on pigem selline.. No ma ei ütleks, et see on testimine, klikihindade ja, või siis kui, kasutada automaatseid süsteeme, siis nende targeti CPA seadistamine, on üks olulisemaid asju. Kui vaadata kuidas sul siis parajasti läheb ühe kliki hinnaga, seda siis vastavalt üles-alla lasta. See on selline põhiline asi – ma ei tea, kas seda saab testimiseks nimetada või mitte, see on selline igapäevane töö mis selle juures käib.

Priit Kallas: Sa korra mainisid seda, et Google pidevalt areneb, ma ise olen ka seda tähele pannud. Mingi aeg oli nii, et oma käsitöö võitis kõik need automaatseaded. Täna mingites kohtades võib juba näha seda et , Google optimized automatic tulemused on võrreldavad ja olen mõni kord leidnud isegi paremaid tulemusi. On sul endal mingeid asju mis sa juba lased Google’i enda eest ära teha?

Karl Pae: Mida rohkem mahtu on, mida rohkem infot Google’l on, seda täpsemad need automaatsed süsteemid on. Eesti keeles Google veel nii tark ei ole, inglise keeles on Google olulise targem Inglise keeles on oluliselt rohkem neid kohti, kus Google teeb juba väga head tööd. Just see kliki hindade asemel see targeti CPA või tehinguhinna määramine, kui palju sa oled nõus maksma ühe müügi eest näiteks, ja siis lasta Google’l ise otsida neid müüke välja, selle asemel, et ise kliki hindu käsitsi muuta. See tegevus on päris keeruline. Ka koolitustel on näha et see on selline segasem pool. Eriti kui sa veel väga ei tea ka, mida sa teed, siis ma soovitaks kindlasti lasta Google’l seda teha.

Tulevikuplaanid

Priit Kallas: Nüüd me oleme rääkinud, mida sa igapäevaselt teed ja mida inimesed võiksid oma kampaaniate paremaks tegemiseks teha. Aga mis su enda tulevikupaanid on? Ma saan aru, et ettevõte töötab ja liigub edasi, aga on mingid suunad, mida mõtled, et tulevikus peaks kindlasti rohkem vaatama, kui sa seda praegu oled teinud?

Karl Pae: Meil endal on võib-olla selline conversion optimizationi pool või siis müügoptimeerimine, millega me poolenisti tegeleme, aga tootena otseselt ei paku. Sinnapoole see natuke liigub ka, ja tegelikult üleüldine selline äride nõustamine natuke juba. Reklaamidest nagu eemale, toote poole pealt ja kõrgema taseme vestlused, anname nõu juhtidele ka täiesti reklaamiga mitteseonduvatel teemadel. Ka just Google Analytics, et kui sa saad aru, mis sul seal lehel toimub, siis sa saad ka oma tootest paremini aru ja kuidas oma toodet paremaks timmida ka. See on tegelikult väga seotud ja oluline pool just nendele, kellel on digiturundus ja enamus tegevusest toimub veebis.

Priit Kallas: Kui sa ütled, et conversion rate optimiztion või siis müügi optimeerimine, siis juba reaalselt töötate klientide veebide ja brändilehtedega?

Karl Pae: Me ise ei tee, me anname nõu, et mis valesti on ja mida võiks teistmoodi teha. Me ise kujundusi ega maandumislehti ei tee.

Priit Kallas: On ka mingeid häid näiteid selles osas, et enne oli halb ja siis andsite nõu ja siis läks väga palju paremaks?

Karl Pae: Kas just nüüd väga palju paremaks, aga üks hea näide, mis me kunagi avastasime: leht oli tehtud selline väga arvutipõhine, sihtis USA turgu, aga tuli välja, et ca 80-90% liiklusest tuli mobiilist ja mobiili peale ei olnud üldse väga mõeldud. See leht oli tehtud kujundaja või arendaja poolt oma suure ekraani taga ja mobiil oli pandud sinna umbe,s et no vaatame, et mobiilis ka enamvähem välja näeks. Siis, kui tuli välja, et tegelikult arvutist ei tulegi peaaegu liiklust, et see arvutiversioon on täiesti irrelevantne, et me peaksime võta mobile first lähenemise ja tegema kõigepealt selle mobiililehe ja siis vaatame, et kas arvutis ka kuidagimoodi välja näeb.

Selline asi, mille peale tänapäeval Eestis tasub ka mõelda. Suures plaanis on 50-50, pooleks, või natuke vähem mobiilis, olenevalt valdkonnast, seda tasuks vaadata. Tihti ma ikkagi näen, et öeldakse, et oh, teeme uue veebi ja siis nii veebi tegija kui kogu ettevõttesisene tegevus on, kõik vaatavad seda tööl suure ekraani tagant ja mobiili vaateni jõutakse väga harva.

Priit Kallas: Seda ma olen ka tähele pannud, et iga ettevõte või turundustöötaja peaks oma selle tegevusvoo ise läbi käima ja ise mõned korrad tehingu läbi viima, siis saab aru, kas see töötab tahvlis, mobiilis arvutis. See on oma müügi optimeerimise esimene samm.

Vaata ka Google Ads haldus: 8 nippi raha säästmiseks.

Google Ads koolitus

Google Adsi meistriklassis saad teada, kuidas reklaam Googles aitab sul paremaid tulemusi saavutada ja müüki kasvatada. Koolituse käigus anname ülevaate, kuidas selgitada välja, millised reklaamid toovad ettevõttele kasu ja millised kulutavad mõttetult reklaamieelarvet. Fookuses on tehingute ja raha mõõtmine. Saad teada, kuidas reklaame nii seadistada, et saaksid tulemustele keskenduda. Vaata lähemalt…

Jaga artiklit sõbraga