Jaga artiklit sõbraga

google analytics adwords remarketing

google analytics remarketingKuidas oma sõnumit huvilistele klientidele meelde tuletada? Enamus neist, kes sinu valdkonnas lahendusi otsivad, käivad su veebilehel korra ja ei tule enam tagasi. Samas on neil huvi olemas. Kuidas teha nii, et nad konkurendi juurde ei läheks.

Näide: Kui külastaja vaatab su veebikeskkonnas jalgrataste osa, siis saad näidata talle hiljem reklaame, millel on jalgrattad. Samas need, kes vaatasid rulluiske, näevad just neile sobivaid reklaame.

Remarketing võimaldab sul näidata reklaame neile, kes on sinu veebilehte varem külastanud. Selline reklaam on oluliselt tulemuslikum, kui tavapärane kampaania, mille puhul näitad reklaame neile, kes sinust midagi ei tea. Samas tuleb arvestada, et reklaami nägevate inimeste arv on remarketingi puhul väiksem, kui puusalt laiemale sihtgrupile tulistades.

Remarketing ja retargeting on sünonüümid. Google ja Facebook kasutavad pigem sõna remarketing.

Google Analytics annab lihtsad võimalused veebikülastajate märgistamiseks nii, et saad neile hiljem uuesti reklaami näidata, kasutades selleks Google Adwordsi võimalusi.

google analytics remarketing

Kuidas remarketing töötab? Kui külastaja saabub meie veebi saab Google Analyticsi vahenditega panna tema brauserisse märgi, et ta on seda veebilehte külastanud. Lisaks üldisele „käis meie veebis“ sildile saab soovikorral listi koostada ka veebilehe üksiku alajaotuse või lehe külastamise põhiselt.

Tähelepanu! Remarketingi võimaluste kasutamiseks peavad olema loodud Adwordsi konto, mis on seotud teie Google Analyticsiga.

Näiteks olen teinud listi inimestest, kes on külastanud Google Analyticsi teemalisi artikleid meie veebis. Nende hulka kuulud ilmselt ka sina. Kui plaanin Google Analyticsi koolitusele reklaami teha, siis on need kasutajad palju tänuväärsem sihtgrupp kui üldine internetiturunduse huviline kasutaja.

Näide: Märgista külastaja kui ta on vaadanud mingi konkreetse toote lehte ja näita talle pärast reklaame selle toote kohta.

Remarketing nimekirju saad hiljem kasutada Google reklaamivõrgustikus olevatel saitidel, otsingus ja näiteks Youtube’is.

remarketing mudel

Kuidas remarketing liste kasutada?

Remarketingi võimalused leiad Google Analyticsi adminpaneelist Property sektsioonist. Seal asub kaks valikut Lists ja Dynamic Atributes. Valides Lists on võimalik alustada uue remarketing nimekirja loomist soovitud parameetrite alusel. Võimalikud valikud on järgmised:

Allow Google to manage my list for me

Google üritab automaatselt lisada listi külastajaid, kes on tehingu sooritamisele võimalikult lähedal. Selle listi kasutamise probleemiks on asjaolu, et me tegelikult ei tea, mida Google teeb ja on võimalus, et eestikeelse interneti väiksuse tõttu mitmed kriteeriumid ei tööta (sarnaselt Google Translate ja eesti keele probleemidele).

All of my users

Lihtne list, mis sisaldab kõiki veebilehe külastajaid. „All of my users“ on kõige lihtsam remarketing võimalus. Pane silt külge kõigile veebilehte külastanud inimestele ja ütle Google Adwordsile, et näita reklaami ainult nendele, kes on varem minu veebilehel käinud. Selline reklaami sihtimine on erakordselt efektiivne ja tõenäosus tehinguni jõuda on oluliselt suurem kui huupi kõmmutades.

google analytics remarketing seaded

Users who visited a specific section of my site

Siin saad defineerida mõne veebi alamosa või lehe, mille külastajad listi lisada. Näiteks /teenused.html, varuosad, /ostukorv).

Users who completed a conversion goal

See on väga oluline list, mis kogub kokku kõik veebikülastajad, kes on lehel mingi Goalini jõudnud. Esitanud päringu, ostnud toote, liitunud uudiskirjaga jne.

Create New

Piiramatud võimalused. Koosta ise oma remarketing nimekiri vastavalt kümnetele Google Analyticsi parameetritele. Kampaaniates osalejad, Facebookist tulnud külastajad, lehel viibimise aeg üle x minuti, külastanud veebi rohkem kui 3 korda. Kõik mõõdikud, mida Analyticsis näed saad listide koostamiseks kasutusele võtta.

Remarketing ja Google Analyticsi segmendid

Google Analytics ja Adwords võimaldavad aga remarketingiga väga peeneks minna. Sisuliselt on võimalik märgistada iga kasutaja tegevus. Näiteks võid kirjeldada segmendi, millesse kuuluvad uudiskirjast tulnud külastajad, kes klikkisid konkreetse toote lingil ja teha reklaami, mis sisaldab just seda toodet.

Analyticis segmentide juures on seadete nupu all valik „Build Audience“.

google analytics remarketing segment paneel

Seda klikkides jõuad uue remarketing listi loomise juurde ja saad koheselt kasutada segmendis kirjeldatud väärtusi.

google analytics remarketing segment

Remarketing liste saad kasutama hakata Google Adwordsi kaudu. Näiteks võid kuvada pesumasina videoreklaami Youtube’is inimestele, kes on külastanud su veebipoe pesumasinate alajaotust.

Remarketing listide suurus ja piirangud

Remarketing listide loomisel tuleb silmas pidada mõningaid piiranguid ja seadeid, mis mõjutavad listide suurust ja kasutamist Adwordis.

Listi aegumine – remarketing listi puhul saab öelda, kui kaua me kasutajat selles hoiame. Vaikeväärtus on 30 päeva ja pärast seda arvatakse kasutaja listist välja. Maksimaalne listis püsimise aeg on 540 päeva.

Erinevate pikkustega listid annavad võimaluse Adwordsi reklaame automatiseerida. Näiteks tehes kaks listi 330 päeva ja 365 päeva saame Adwordsile öelda näita reklaame neile kes on 365 päeva listis, aga mitte neile, kes on 330 päeva listis. Tulemusena näidatakse 331-365 päeva pärast tänasele külastajale reklaami, mis tuletab talle meelde, et vaja mingit aastatagust tegevust korrata (sünnipäevad, ülevaatuse, kindlustused jne).

Google Adwords on privaatsuskaalutustel seadnud listide suurusele alampiirid. Selleks, et saaksid näidata listile reklaame Google reklaamivõrgustikus peab see olema suurem kui 100 inimest. Selleks, et kasutada remarketing listi otsingureklaamis, peab selle suuruse olema üle 1000 kasutaja.

Listide nimed – pane oma remarketing listile alati selline nimi, mille puhul saad aru, mis listiga on tegemist. Kuna liste saab kasutada erinevate Adwordis kontodega, siis on oluline, et ainult nimest piisaks, et listi sisust aru saada. Soovitan järgmist formaati:

  • lehenimi.ee – listi sisu kirjeldus – pikkus päevades
  • Dreamgrow.ee – Analyticsi lugejad – 540d

google analytics remarketing lists

Lisaks Adwordsi ja Analyticsi võimalustele saad remarketingi kasutada ka Facebooki reklaamide puhul. Facebooki remarketing vajab natuke rohkem koodiga pusimist, aga lõpptulemus on samuti kordades parem tavareklaamist.

Eelnevalt loetletud vahendid on sinu kasutuses kohe, ilma igasuguse tasuta peale meediakulu. Soovikorral saab aga kasutada ka remarketingi teenusepakkujaid. Mõned näited:

  • AdRoll
  • Perfect Audience
  • Chango
  • Triggit
  • ReTargeter

Kui sa esialgu ei plaani remarketing liste kasutada, siis tee vähemalt üks list. Selleks on „All of my users“. Nii kindlustad, et kui sul tekib soov remarketingiga algust teha on sul olemas vähemalt kõige üldisem nimekiri, millest oma tegevusega alustada.

AdWordsi sertifikaat

Google Adwords koolitus

Google Adwordsi meistriklassis saad teada, kuidas reklaam Googles aitab Sul paremaid tulemusi saavutada ja müüki kasvatada. Koolituse käigus anname Sulle ülevaate, kuidas selgitada välja, millised reklaamid toovad ettevõttele kasu ja millised kulutavad mõttetult reklaamieelarvet. Fookuses on tehingute ja raha mõõtmine. Vaatame, kuidas reklaame nii seadistada, et saaksid tulemustele keskenduda. Vaata lähemalt…

_____________________________________
Photo via Visualhunt.com

Jaga artiklit sõbraga