Jaga artiklit sõbraga

Kodulehe SEO on strateegiliselt nii tähtis protsess, et see peab olema ettevõtte turundusse sisse kavandatud.

kodulehe seo

Ehitaja ei pea teadma, milline reklaam poe külge paigutatakse, aga peaks teadma, kuidas see üles riputada, kui vajadus tekib. Samas kõik ehitajad ei pea oskama valgusreklaami paigaldada.

Veebiarendaja ei pea teadma SEO peensusi, aga peaks teadma, mis lahendusi on vaja SEO võimalikuks tegemiseks. Samas kõik arendajad ei pea selle tööga ise hakkama saama.

Ma kirjutasin mõned aastad tagasi strateegia-teemal artikli „500 euroga turuliidriks.“ See oli ajendatud just sellistest päringutest, kus ettevõtja küsib pakkumist: „Meil on 500 eurot ja tahame nende sõnadega Googles esimeseks.“

Äri ei käi nii. Elu ka mitte.

Üksik teenusetükk, mida mõni nädal või kuu su turundusele rakendatakse, ei saa teha sind turuliidriks.

Miks?

Sellepärast, et iga ettevõtja saab seda omale lubada ja lõpuks oleksid kõik võrdsed.

Personaalsed sisekoolitused

Too digiturunduse kompetents oma meeskonda. Vaatame koos üle praeguse olukorra ja aitame teie meeskonnal praktilise töö käigus leida uusi võimalusi, kuidas oma turundustegevusest mõõdetavaid tulemusi saada. Vaata lähemalt, milliseid teemasid täiendada, et oma eesmärke saavutada.
 

Salarelv kiiresti SEO tulemuste saavutamiseks

Salarelva ei ole!

Osavamad SEO tegijad võivad saavutada tulemusi mõne kuu kuni poole aastaga. See ei tähenda, et neil on mingi salatrikk. Enamus salatrikke on sellised asjad, mis võivad sulle Google viha kaela tuua, mis avaldub sinu positsioonide langemises otsigutulemustes. Trikke on mitu. Tuntumad neist näiteks:

  • Ostetud lingid
  • Aegunud domeenid
  • Private blog networks

Jah, need töötavad ka, aga mõningase riskiga oma tulemused kaotada.

seo miinused

SEO saladus on protsess, mille sa teed oma veebihalduse osaks. Ei ole väga suurt vahet, kas sa lood oma veebilehele sisu, tootekirjeldusi ja üldinfot SEO mõttes korralikult või suvaliselt. Töömaht on enamvähem sama.

Nagu äris ei ole ühte asja, mis teeb su kasumlikuks (loe lähemalt, miks 500 euroga turuliidriks ei saa), nii on ka kodulehe SEO pisikeste asjade kogum, mida õigesti tehes saad uskumatult häid tulemusi.

SEO protsess, mis toob tulemusi

Kodulehe SEO on protsess, mis peab olema osa kogu su veebis toimuvast. Kui lehte luuakse, mõeldakse läbi, et SEO võimalused oleks olemas ja neid oleks lihtne rakendada. Kui lehele sisu lisatakse, siis veendutakse, et kõik SEO elemendid on korrektselt tehtud. Kogu lisatav sisu peab veebi üha paremaks muutma. Kui veebi uuendatakse ja midagi muutub, siis veendutakse, et SEO osas mingeid ämbreid ei kolistataks.

Kodulehe SEO: Märksõnatöö

Inimesed otsivad Googlest oma probleemidele lahendusi. Milliste päringute vastus peab olema sinu lehel? Veendu, et sa kasutad oma lehel just neid sõnu ja fraase, mida sinu potentsiaalsed kliendid siis kui nad lahendusi otsivad.

Ma olen näinud küll ja rohkem veebilehti, mille omanik tahab fraasiga XYZ välja tulla, aga ta pole oma veebis kordagi seda sõna maininud.

Kuidas seda kasutada protsessi osana?

Märksõnatöö suurema osa saad ära teha ühe korraga. Tulemuseks tekib nimekiri tähtsamatest sõnadest, millega sa tahaksid otsingus esimesena välja tulla.

Mõtle läbi, mida võiks tahta inimene, kes sellist märksõna otsib. Vastavalt sellele, mida inimene vastava sõnaga tulemustes näha tahab, määrad igale sõnale lehe, millel see sõna on kõige tähtsam sõna.

Näiteks:

  • Jooksutossud – jooksutossude kategoorialeht
  • Nike tossud – Nike tossude valik sinu e-poes
  • Nike Zoom Winflo – vastava Nike mudeli tooteleht
  • Kuidas valida jooksutossu – vastav artikkel sinu nõuannete alajaotuses

Mõnevõrra üllatav on see, et tihti otsitakse ainsuses rohkem kui mitmuses, jooksutoss mitte jooksutossud. Nii võid mõelda sellele, et mõni leht on optimeeritud ainsuse otsingu peale. See võib olla näiteks artikkel pealkirjaga „Kuidas valida sobiv jooksutoss.“

Sisu loomine

Kui märksõnatöö on ära tehtud, siis tuleb luua toodete ja teenuste lehed. Toodete ja teenuste nimetamisel võta kasutusse nende kõige otsitavamad märksõnad. Ära kasuta fraase, mida inimesed ei otsi.

Näiteks „püksid ja särgid.“ Inimesed otsivad enamasti mingit konkreetset asja nimetava ainsuses või mitmuses.

Tooted

Toodete puhul kasuta alati nimetustes ja kirjeldustes geneerilist nimetajat. See tähendab seda, et su lehel pole kirjas mitte „Samsung Galaxy,“ vaid „mobiiltelefon Samsung Galaxy.“

Kui su toodete hulk jääb alla 100, siis võiks proovida iga toote nimega mingit unikaalset märksõna tabada.

Kümme paari Nike tosse võivad märksõnade mõttes peaaegu ühesugused välja näha. Seega, kui sul on e-pood tuhandete toodetega, mis jagunevad kategooriatesse, siis tuleb peamisi märksõnu kasutada kategooriate nimetamisel.

Mõnikord võib märksõnade surumisel tootenimedesse ja kategooriatesse tunduda see imelik. Siis saad alati valida kahe võimaluse vahel, et poleks imelik või poleks Googles.

Peamine probleem toodetega on see, et need vahelduvad. Kui vana toode ära kaob, siis võetakse see veebilehelt maha. Mõnikord lisatakse uus, mõnikord mitte.

Probleem muutuvate toodetega on see, et maha võetud tootega kaob ka kogu selle lehe väärtus sinu veebist.

Protsessi osana võid alguses paika panna püsiaadressid, millel hakkavad alati olema tooted. Näiteks võid oma kõige paremini müüva Nike tossu jaoks teha aadressi /tossud /nike-jooksutossud. Sellel lehel hakkab alati olema sinu kõige paremini müüv Nike toss. Nii kindlustad seda, et kui tooted muutuvad, siis sa ei kaota suure SEO väärtusega veebilehte.

Teenused

Teenuseid on enamasti väiksemates kogustes ja nad on üksteisest eristuvamad kui tooted. Teenused enamasti ei tule ka mingilt suurelt globaalselt tootjalt ja neil pole kindlalt fikseeritud nime.

Protsessi osana nimeta oma teenused selle järgi, mida inimesed tegelikult Googlest otsivad. Kui inimesed otsivad prügivedu, siis pole mõtet oma teenust nimetada jäätmekäitluseks.

Firmast, inimesed ja muud „ametlikud“ lehed

„Firmast“ leht on selleks, et öelda klientidele, kuidas te plaanite nende elu paremaks teha, millist teenust ja kaupa selle tarbeks pakute. „Firmast“ lehel kasutad üldisi märksõnu ja lingid need vastavate toodete, teenuste ja kategooriatega.

Oma inimeste esitamine veebis on hea mõte. See lisab usaldust ja nii saad rohkem asju müüa. Kui sa oma inimesi veebis kirjeldad, siis kasuta ametinimetustena selliseid ametite sõnu ja fraase, mida ka Googles otsitakse. Kui teil on tööl geodeet, aga inimesed otsivad maamõõtjat, siis on aeg ametinimetust vahetada.

Kasulik info ja nõuanded

Eelnevate punktidega on kaetud sinu veebi äriline osa ja suurem osa kaubanduslikke märksõnu. See on kindlasti väiksem osa kõikidest sõnadest ja fraasidest, mida inimesed Googlesse sisestavad, kui sa võiksid otsingus välja tulla.

Kõige muu jaoks on artiklid, uudised, blogipostitused, kasulik info, nõuanded, juhendid. Sellel pole mingit tähtsust, kuidas sa seda sisukategooriat nimetad. Ma ise pigem väldiksin sõna „uudised,“ aga muus mõttes vahet pole.

Kui sa tegeled kitsas valdkonnas, kus üks fraas võiks katta pea kõiki sinu teemasid, siis nimeta see oma peamise märksõna järgi. Näiteks, raamatupidamise nõuanded.

Sellesse alajaotusesse hakkad looma materjali, mis katab neid teemasid, mida toodete, teenuste ja muu kommertssisuga kaetud ei saa. Tekitad oma sisuturundusplaani, mille eesmärgiks on luua igale tähtsamale fraasile oma leht.

Protsessi osana on mõistlik luua nimekiri 10-st kuni 20-st suurest küsimusest, mis su potentsiaalsel kliendil ostuotsuse tegemisel võivad tekkida. Kasuta neid teemasid põhjalike vastuste andmiseks läbi mahuka sisumaterjali.

Need sisumaterjalid saavad sinu digitaalse brändi alustaladeks.

Personaalsed sisekoolitused

Too digiturunduse kompetents oma meeskonda. Vaatame koos üle praeguse olukorra ja aitame teie meeskonnal praktilise töö käigus leida uusi võimalusi, kuidas oma turundustegevusest mõõdetavaid tulemusi saada. Vaata lähemalt, milliseid teemasid täiendada, et oma eesmärke saavutada.
 

kodulehe seo protsess

Tehniline kodulehe SEO sinu lehel (on-page SEO)

Kui sa oma lehele sisu lisad, siis peaksid seda tegema teatavate SEO reeglite järgi. Need reeglid ei ole keerulised ja nendest saab aru iga keskkoolis käinud inimene. Kõik need reeglid leiad tasuta SEO raamatus siin lehel.

Tehniline kodulehe SEO peab olema osa protsessist, mitte et teed seda eraldi tööna.

Selleks, et sisu loomine ja SEO ei oleks eraldi tööd, tuleb kirjutajale (ja toimetajale, kui need on erinevad isikud) anda lihtsad juhtnöörid. Kuidas teha oma tavalist tööd nii, et see ka SEO vajadused täidaks.

Tiitel ja pealkiri

Tiitel ja pealkiri on tihti üks ja seesama asi.

Pealkiri on see kõige suurem tekstijupp sinu lehel. Pealkiri, noh! Näiteks WordPress võtab su pealkirja ja teeb sellest automaatselt ka tiitli ja paneb selle ka lehe aadressi sisse.

Pealkirja kirjutades peaksid jälgima, et see sisaldaks või koguni algaks antud lehe kõige tähtsama märksõnaga. Kui su lehe pealkirjas ei ole märksõna, siis kahandad kõvasti oma võimalusi konkurente edastada.

SEO tiitel on see kõige suurem sinine tekst otsingutulemuses. Sina saad oma lehel tiitlit kirjutades mõjutada seda, kuidas Google su tulemust kuvab. Sa võid teha seda õigesti ja valesti, aega kulub enamvähem sama palju.

Kuidas teha pealkirjast ja tiitlist protsessi osa?

Kirjutajale tuleb anda ette see märksõna, mis peab pealkirjas ja tiitlis sisalduma. Muud nõuet siin ei ole. Autor peab ise hakkama saama sellega, et pealkiri oleks klikimagnet ja persoonale huvitav.

Veebilehe aadress ehk URL

SEO mõttes sobiva veebiaadressi loomine on ilmselt kõige lihtsam SEO töö. Kuna kasutajal pole sooja ega külma, milline on lehe aadress, siis siin polegi peale SEO nõudmiste midagi vaja arvestada.

Aadress peab algama märksõnaga ja tee see nii lühike kui võimalik.

Meta description ehk kirjeldus

Lehe kirjeldus, mida Google mõnikord kuvab sinu otsingutulemuse juures. Enamasti kaherealine mustas kirjas tekstilõik.

Selle kirjutamine on jälle autori teha. Kuna iga tekstiline sisumaterjal peaks algama juhtlõiguga, siis selle saab lihtsasti mugandada meta kirjelduseks.

Protsessi osana tähendab see, et kirjutaja peab tegema ühe materjali kirjeldava jupi teksti. See peab olema:

  • ca 140 kuni 155 tähemärki pikk
  • See peab algama tähtsaima märksõnaga
  • Selle teine lause peab olema üleskutse sinu lehele tulemiseks

Enamasti ei ole vaja meta descriptionit eraldi kirjutada, vaid piisab olemasoleva teksti toimetamisest sobivasse vormi.

Märksõnatihedus

Märksõnatiheduse point on see, et kui sa mingil teemal kirjutad, siis võiks seda mõned korrad ka nimeliselt mainida. Üldine arvamus SEO inimeste seas on see, et tähtsaimat märksõna võiks olla tekstis umbes 0,5 kuni 2 protsenti. Ma ise sihin sinna keskele ühe protsendi suurusjärku.

SEO protsessi osana on see jällegi imelihtne nõue. Sisulooja peab jälgima, et ca iga 100 sõna kohta mainiks märksõna.

Mõned kirjutajad kurdavad, et neil tekitab see nõue probleemi kordustega. Ehk kui liiga palju sama sõna korrata, siis ei ole tekst enam kirjanduslikult Nobeli preemia vääriline. Kurb lugu. Kirjuta Nobeli preemia jaoks eraldi artikkel, millele ei ole SEO nõudeid.

Vahepealkirjad  ja teksti liigendamine

Ma olen ostnud kirjutamise teenust sadadelt kirjutajatelt üle maailma. Näib, et üks asi, mida kirjutajate koolis ei õpetata, on teksti liigendamine. Ära tee massiivseid tekstimüüre. Liigenda oma loodud materjali.

Liigendamiseks sobivad:

  • Vahepealkirjad
  • Nimekirjad
  • Pildid koos allkirjadega
  • Kõik, mis muudab suure tekstimassiivi väiksemateks juppideks.

Vahepealkirjad SEO protsessis peaksid avama neile järgnevate lõikude sisu. Kui lugeja sirvib silmadega ainult vahepealkirju, siis peaks ta enamvähem aru saama, millest käib jutt ja leidma omale vajaliku lõigu.

Enamus inimesi ei loe kogu su materjali ja vahepealkirjad aitavad neil leida õige koha.

SEO protsessis võib kirjutaja arvestada, et loob juppe, mille puhul maksimaalselt 200 kuni 250 sõna tagant saab panna mingi kirjeldava vahepealkirja.

Mõned vahepealkirjad peaksid sisaldama ka lehe kõige tähtsamat märksõna.

Pildimaterjal

Otsingutulemuste uurimine näitab korrelatsiooni, et sisumaterjal, millele on lisatud vähemalt üks pilt, annab enamasti paremaid tulemusi, kui piltideta materjal. Seega leia pilt, mis illustreerib sinu sisumaterjali. Ideaalis peaks see olema päris sisuline pilt, mis illustreerib teksti, mitte mingi pildipanga tapeet naeratavate ärimeestega.

Pilt SEO protsessi osana tähendab seda, et ükski materjal ei lähe üles ilma pildita. Pildi suurus, nimi ja alt-tag on optimeeritud vastavalt SEO nõudmistele.

Kui palju pilte võiks lehel olla? Mingit tõde selles küsimuses ei ole, aga soovitan kasutada pilti keskmiselt iga 250 kuni 300 sõna kohta. Vaata lähemalt, kuidas SEO optimeerimne piltide puhul käib.

Siselingid

Google otsingutulemuste reastamise üks tähtsamaid faktoreid on lingid. Mida rohkem linke ühele lehele viitab, seda autoriteetsem see on. Kõik lingid ei ole võrdsed, nad annavad edasi oma lehe autoriteeti sinu lehele. Sellepärast on kaalukatest domeenidest linkide saamine hästi tähtis. Samuti on see väga raske töö.

Aga sa saad ka ise oma lehel linke tekitada. Viita oma keskkonnas olevad lehed sisutekstides linkidega kokku. Näiteks kui ma räägin ühel lehel Google Adsi teenusest, siis võib seal olla link SEO teenusele, mis on sellega seotud.

Protsessi osana on see samm, kus pead käituma järgmiselt. Alati kui sa avaldad uut materjali, viita sellelt lehelt seotud lehtedele oma keskkonnas. Samuti lisa varasemalt avaldatud lehtedele linke uuele lehele.

Keerulisemad asjad

Sisu avaldamisel peaksid kasutama kindlasti ka struktureeritud andmeid. Selle sammu lisamine protsessi on tihti automaatne, sest sisuhaldustarkvara võib selle sinu eest ära teha. Näiteks lisada tootelehtedele „product schema.“

Kui sa tahad aga SEO protsessis lisada väärtust vabateksti artiklitele, teenustele ja muule taolisele, siis lisa oma tegevusse järgmine samm.

Iga vabatekstilise sisutüki puhul lisa kirjutades sellele kolm või neli korduma kippuvat küsimust, millele vastad mõnelauselise lõiguga.

Teksti avaldades lisa sellele „FAQ schema,“ milles kasutad neid küsimusi. Nii tekib võimalus, et Google muudab su otsingutulemuse formaadi küsimuste arvelt palju suuremaks. Loe lähemalt struktureeritud andmetest siit.

Personaalsed sisekoolitused

Too digiturunduse kompetents oma meeskonda. Vaatame koos üle praeguse olukorra ja aitame teie meeskonnal praktilise töö käigus leida uusi võimalusi, kuidas oma turundustegevusest mõõdetavaid tulemusi saada. Vaata lähemalt, milliseid teemasid täiendada, et oma eesmärke saavutada.
 

Linkide hankimine (link building)

SEO üks kõige tähtsamaid faktoreid on lingid teistest domeenidest. Iga link, mis viitab sinu lehele, annab talle natukene oma autoriteedist. Mida autoriteetsem leht sulle viitab, seda rohkem väärtust saad. Mida rohkem viitajaid, seda kaalukam on ka sinu leht.

SEO protsessis peaksid sihtima seda, et igale sinu veebi alamlehele viitaks keegi välisest domeenist.

See võib olla raske ülesanne, kes ikka tahab su e-poes olevale sandaalide lehele viidata. Kui sa sellega hakkama saad, oled konkurentidest kõvasti ees. Tulemusi toovad ainult need tegevused, mis on rasked.

Kodulehe SEO olemasoleva sisuga ja sisu harvendamine

Oma veebis olevat sisu tuleb harida nagu põldu, millelt ootad saaki aastaid. Kui sa viskad aasta alguses seemned maha, siis võid alguses mingeid tulemusi näha, aga kas sa aastast aastasse ka pidevalt saaki saad, ei ole kindel.

Võtame uue põllu ja viskame uuesti seemned maha. Ei toiminud? Võtame järgmise põllu, teeme sama asja? Ikka ei toimi?

Põldu tuleb harida järjepidevalt ja siis saad ka erakordseid tulemusi.

Kodulehe SEO näeb ette seda, et sa värskendad oma veebilehti mõned korrad aastas. Enamus turundajaid seda ei tee. Nad loodavad, et mingit saaki vast ikka saab.

Turundajana on sinu tööülesanne luua lehti, mis toovad võimalikult palju tehinguid ja toimivad pikaajaliselt. Nii saad minimaalse aja ja rahakuluga maksimaalseid tulemusi.

Värskendad muutunud infot. Tooted, teenused, artiklid, info ettevõtte ja inimeste kohta ei ole kivisse raiutud. Värskenda oma lehtede sisu nii, et need püsiksid ajakohased ja muutuksid ajapikku paremaks.

  • Lisad uut infot.
  • Muudad hindu.
  • Muudad keeleliselt paremaks.
  • Lisad lehele linke uutele lehtedele oma veebis.

Kodulehe SEO on protsess, mis annab tulemusi pikaajaliselt

Keegi ei saa sulle SEO „ära teha“. SEO on protsess, mis kestab nii kaua, kui su ettevõte tahab internetis konkurentidest paremini silma paista. Selleks on hea, kui keegi ettevõttest omab aru saamist, mis on kodulehe SEO. Siin on e-kursus, millest leiad info, et kodulehe SEO pideva protsessina oma ettevõtes käima saada

Hea osa selle juures on see, et SEO ei ole keeruline. Selles ei ole midagi, millest keskkooli lõpetanud inimene aru ei võiks saada. Kui sa lood sisumaterjali veebi või videoid Youtube’i, siis SEO tegemine ei ole lisatöö. Kas sa kirjutad pealkirja, mis on SEO-mõttes korras või teksti, mis sisaldab õigeid sõnu, ei muuda seda tööd pikemaks ega keerukamaks.

Personaalsed sisekoolitused

Too digiturunduse kompetents oma meeskonda. Vaatame koos üle praeguse olukorra ja aitame teie meeskonnal praktilise töö käigus leida uusi võimalusi, kuidas oma turundustegevusest mõõdetavaid tulemusi saada. Vaata lähemalt, milliseid teemasid täiendada, et oma eesmärke saavutada.
 

Jaga artiklit sõbraga