Jaga artiklit sõbraga

Alloleval pildil on näha kolme erinevat veebilehte ja kuidas inimesed neid vaatavad. Kõige vaadatumad alad on punased, natukene vähem vaatamisi saanud alad kollased, kõige vähemate vaatamistega sinised alad ning hallile alale ei keskendutud üldse.

f_reading_pattern_eyetracking

Nagu näha siis mida allapoole inimesed kerivad, seda vähem on nad fokusseeritud ning hakkavad peamiselt teksti skännima. Veebilehte ehitades tulevad sellised teadmised kindlasti kasuks ning altpoolt leiate veel 15 punkti mida tasub kõrva taha panna.

15 punkti sellest, kuidas inimesed veebilehte sirvivad

  1. Tekst tõmbab rohkem tähelepanu kui pildid. 
  2. Inimesed hakkavad veebilehte sirvima vasakust ülemisest nurgast.
  3. Lugejad ignoreerivad bännereid. Üllatus, üllatus.
  4. Uhkeid ja kaunistatud fonte ignoreeritakse.
  5. Lehekülje alumisi osasid inimesed tavaliselt ainult skännivad.
  6. Lühemad lõigud töötavad paremini kui pikad.
  7. Reklaamid, mis asuvad vasakul servas või veebilehe üleval, saavad kõige rohkem vaatamisi.
  8. Reklaamid, mis pannakse kõige rokkivama sisu kõrvale(peale/alla), saavad rohkem vaatamisi.
  9. Suured pildid tõmbavad rohkem tähelepanu kui väiksed.
  10. Ka pealkirjad tõmbavad tähelepanu.
  11. Kasutajad vaatavad keskmisest pikemalt menüüsid ja nuppe.
  12. Listid on tähelepanu hoidmiseks paremad kui suured tekstiplokid.
  13. Suuri tekstiplokke isegi ignoreeritakse.
  14. White space on hea.
  15. Menüü töötab kõige paremini, kui see on paigutatud lehekülje ülaosasse.

Kindlasti on mõni punkt siit listist iseenesest mõistetav, aga ei jookse mööda külge maha ka kogenud veebispetsialistil. Päikest.

Jaga artiklit sõbraga