Kas teie veebilehe eesmärk on uute klientide leidmine ja reaalne müük?
Kui “Jah”, siis panin kokku 21 küsimust, millele vastates saate aimu teie “virtuaalse müügimehe” tasemest ja õpite, kuidas kodulehe abil rohkem saavutada.
Domeeninimi
1. Kas kõlab hästi ja on meeldejääv?
2. Kas meeldib otsimootoritele (sisaldab olulist võtmesõna)?
Kolme küsimuse ja 6 sekundi reegel
3. Kas veebilehe esmakordne külastaja saab 6 sekundi jooksul vastused 3 kõige olulisemale küsimusele, mis tal alateadlikult peas tekivad ehk:
- Kus ma olen?
- Mis ma siin teha saan?
- Mis väärtust ma siit saan ja miks see koht on parem kui teised?
Call To Action ehk üleskutse tegevusele
Kui te tegevusele üles ei kutsu, siis üldjuhul ei tehtagi midagi. Igal lehel peaks olema väga konkreetselt selge, mis on järgmine loogiline samm.
4. On igal lehel teie veebis selgemastki selgem, mis võiks olla järgmine loogiline samm või klikk?
5. Kas oled kursis, et valiku paradoksi vältimiseks ei tohiks ühel lehel olla kindlasti mitte rohkem kui 3 selget üleskutset tegevusele? Kuidas on lood selle küsimusega teie veebis?
Turundus ja müük
6. Kas mõõdate Google Analyticsiga oma veebilehe ärilist efektiivsust?
7. Kas testite oma veebilehte, et saada teada, milline nupp, sõnum, värv jne toob teile rohkem kasu?
8. Kas teie veebileht on müügile optimeeritud? On teilt ostmine või kontakti võtmine tehtud nii atraktiivseks kui võimalik? Milline näeb välja teie turunduslehter?
9. Kas teie unikaalsus ja eristumine konkurentidest joonistub välja ilmselgelt?
10. Kas teil on olemas internetis turundamise strateegia? Vähemasti mingi lihtne plaan?
11. Enamus külastajaid ei osta midagi esimesel külastusel. Kas teie veebileht proovib külastajaga alustada suhet (uudiskirjaga liitumine, Facebooki fänniks hakkamine jne)?
12. Kui hästi on teie koduleht optimeeritud otsimootoritele?
13. Inimesed usaldavad teisi inimesi. Isegi võõraid. Kas kuvate oma lehel juba praeguste klientide tagasisidet ja soovitusi?
Veebidisain
14. Kas veebidisain on isikupärane ja edastab teie jaoks sobivaid emotsioone?
15. Kas teie disain on selge ega riiva silma?
16. Kas teie veebidisain on kasutajasõbralik?
Kasutatavus
17. Kas teie veebilehte on lihtne kasutada?
18. On teie veebilehe kasutamine intutiivne?
19. Kas teie veebileht avaneb normaalse internetiühenduse kiiruse puhul silmapilkselt?
20. Kas kõik veebilehe kasutajad (pot. kliendid, praegused kliendid, partnerid, press jne) leiavad kiirelt ja lihtsalt enda jaoks olulise info?
Boonus
21. Kas te üldse ise usute enda tootesse / teenusesse ja selle kasudesse?
Voilaa!
Kui nüüd teie ühemehebänd või turundustiim need küsimused kõik põhjalikult läbi töötab, siis oletegi teinud VÄGA SUURE sammu müügile palsamile mõjuva kodulehe suunas.
Kui oskad mõne küsimuse lisada või soovid täpsemat infot, siis anna teada annes@dreamgrow.ee või kirjuta kommentaar. Vastan hea meelega! :)
3 lugemissoovitust:
Peep Laja: Turundusplaan interneti jaoks – 6 asja, mis tuleb läbi mõelda
Mis on 3 küsimuse ja 6 sekundi reegel ja miks see nii oluline on?
Mida 76% inimestest teie veebidisainist tahavad?
PS. Kui Sulle meeldis see postitus ja arvad, et see võiks ka Sinu sõpradele / kolleegidele väärtuslik olla, siis palun saada see neile edasi või vajuta lihtsalt “Like/Meeldib” nuppu. Sügav kummardus minu poolt! :)
Soovid teada, kuidas oma lehel müüki oluliselt tõsta? Telli WebAudit.
Veebiaudit on aidanud kümnetel klientidel mitmekordistada müük enda veebikeskkonnast.
Enda veebilehti uuendades on kliendid öelnud, et audit on hea alusmaterjal täienduste, või uue lehe planeerimiseks. Et keskkonna muudatused oleksid äriliselt kasulikud ja põhjendatud, mitte lihtsalt ilusad tänu värskemale kujundusele. Dreamgrow WebAudit annab Sulle:Täpse selgituse Analyticsis nähtuvast; Põhjaliku ülevaate Sinu kodulehe hetkeolukorrast; Kindlad juhised tulemuslikumaks optimeerimiseks; Detailsed soovitused muudatuste teostamiseks. Loe Webauditist lähemalt siit.
Omalt poolt küsiks lehtede omanikelt seda, kas ta üldse teab mida ta klient tahab/vajab?
Hei Timo!
See on väga hea küsimus!
Eeltöö peale peaks kindlasti aega ja raha panustama, sest vastasel juhul toimib tulistamine snaipri täpsuse asemel puusalt ja üsna suvalises suunas.
Seega klientide ja kodulehe KÕIKIDE kasutajate vajaduste välja selgitmaine on ülioluline.
Tänan, Timo! :)
Vaatasin kogu artikli jooksul, et üks keskne küsimus on puudu, aga õnneks oli see boonusküsimusega kaetud. Mõttes oli: “Kas Sa teed enda lehte tõelise armastusega?”
See on eelkõige siis oluline, kui toode või teenus on tugevalt persooniga seotud.
Suur tänu kommentaari eest, Harald! :)
Sul on täielikult õigus!
Siiski on paratamatu reaalsus see, et paljud inimesed teevad oma tööd ikka selle pärast, et raha saada.
Müügikoolitaja Ekke Lainsalu küsis ühel oma koolitusel osalejate käest, et kui paljud neist ka tegelikult oma tootesse / teenusesse usuvad ning saalist tõusis ainult paar kätt.
Arvan, et armastuse ja kirega töötaja 2 töötundi on palju efektiivsemad kui oma tööd ainult raha pärast tööd tegeva tegelase 8 töötundi.
Edu!