Jaga artiklit sõbraga

e-pood müük

E-poe loomine on muutunud kättesaadavaks igaühele ja e-kaubandus kogub kasvab jõudsalt. Üha rohkem ettevõtjaid tahab oma kaupu interneti kaudu müüa. Tihti juhtub aga nii, et valmiv pood ei ole kuigi kasutajasõbralik ja oodatud tulemuste asemel tehakse vaid mõned ostud.

Selleks, et kaup paremini müüks tuleb seda ahvatlevalt esitleda, lisaks peab jälgima, et kasutajad tehnilise lahendusega hakkama saavad. Eduka poe erinevused konkurentide ees ei ole enamasti hinnad ja kaubavalik. Järgnevalt toon välja 11 kohta, mis aitavad veebipoe paremini müüma panna.

Kasuta suuri pilte

Veebist ostjate üheks suuemaks mureks on küsimus, kas see on ikka õige asi. Toote kirjeldus võib olla väga täpne, aga inimene jääb siiski kahtlema. Üks pilt on väärt tuhat sõna! Lisa toodetele suuri, värvilisi ja kvaliteetseid pilte. Hea pildimaterjal on üks kiiremaid mooduseid müügi suurendamiseks internetis.

müük e-poes piltide optimeerimine

Kui saad tee kvaliteetne pildimaterjal ise. Sellega erined teistest, kes kasutavad kõik tootja käest saadavat materjali. Sa ei pruugi jõuda kõigile oma 10 tuhandele tootele uusi pilte pildistada, aga alusta olulisematest müügiartiklitest ja tegele sellega järjepidevalt.

Vaata lähemalt artiklit Müük e-poes: piltide optimeerimine.

Lisa eripakkumised avalehele

Kui sa lähed toidupoodi, siis on sulle esimese asjana seatud silma alla ahvatlevad pakkumised. Kaupmehed teavad, mida nad teevad. Ole nagu kaupmehed. Ära pane avalehele tootekataloogi või sisutut tervitusteksti.

e-pood tooted avalehel

Loo ahvatlevad eripakkumised, mida saad pidevalt oma e-poe avalehel hoida. Pakkumised võivad ajas muutuda, päevapakkumine, lõpumüük, uus kaup jne. Eripakkumisi tee kaupadele, mis võiksid enamikule poe külastajatest huvi pakkuda.

Tootekirjeldus müüma

Tooteid ei müüda loetledes nende omadusi! Kui sa tahad kasvatada ostjate arvu oma e-poes, siis kirjuta tootetekstid, mis lähtuvad ostja vajadustest. Lisa tekstides kasu, mida toote omadused ostjale annavad. Ära ütle, et auto kütusekulu on 5,9l/100km vaid lisa, et see hoiab kokku kliendi raha ja kahjustab vähem loodust.

e-pood tootekirjeldus müüma

Tootekirjelduse loomisel mõtle, mis on sihtgrupile oluline. Sarnaselt tootepiltidega on erinevates e-poodides tihti kasutusel samad tootekirjeldused, mis on automaatselt tõmmatud tarnijate andmebaasidest. Kirjuta olulisematele toodetele originaalsed, kliendiga arvestavad, kirjeldused.

Näita seotud tooteid

Külastaja ei pruugi teadagi, et sinu poes on kaupu, mis ostetavaga kokku sobivad. Paljud poetarkvarad võimaldavad toodete juurde lisada seotud tooteid või kuvada, mida teised selle toote ostjad on ostnud. Kui müüd telliseid, võiks juurde pakkuda segu. Kui külastaja ostab panni, siis selle juurde oleks kindlasti vajalik kaas. Seotud toodete lisamine aitab suurendada keskmise ostu suurust.

e-pood seotud tooted

SEO pro tip: Seotud tooted ei peaks olema ainult eraldi blokis, mis lisab suvalisi kaupu tootevaate lõppu. Mõtle läbi! Pane tootekirjeldusse, sisuteksti, üks või kaks toodet, mis on tegelikult ka seotud tooted ja võiksid külastajat huvitada.

Näita soodustust numbri ja protsendina

Kui kaup on allahinnatud, siis peab see kindlasti näha olema. Pane silmatorkavalt välja uus ja vana hind ning lisa soodustuse protsent. Näiteks maailma suurimas poes Amazon.com on peaaegu kõik raamatud mingi allahindlusega. Tihti ei viitsi su e-poe külastaja peast arvutada ja mõistlik on lisada kõik variatsioonid hinnast:

  • Algne hind
  • Allahinnatud hind
  • Allahindluse protsent
  • Ostja sääst ehk allahindluse summa

e-pood allahindlus

Lihtne navigatsioon

E-poe kujundus on riiul, mis peab kauba kättesaamise lihtsaks tegema. Kui su külastaja ei leia seda, mida otsib, siis jätab ta ostu sooritamata. Kasutaja peab kohe aru saama, kuidas huvitava kaubani jõuda. Inimene ei ole tulnud veebipoodi mängima kaupade otsimise mängu.

Igasugune viivitus ja segadus vähendab tema ostusoovi. Kaupmehe asi on pakutav lihtsa ja silmatorkava navigatsiooni abil külastajani viia. Inimesed tahavad asju, mis on lihtsad ja harjumuspärased.

Töötav otsing

Enamus e-poodides külastajad otsingut ei kasuta. Olenevalt poest kasutab umbes 5-20% ostjaid toodete leidmiseks otsingut. Tee nii, et otsingu abil on võimalik leida tooteid ka siis, kui külastaja ei tea nende täpset nime. Otsing peab vastuse andma ka enamlevinud vigade puhul.

Otsing peab arvestama ka kirjavigadega ja kõikvõimalike sünonüümidega. Enamusel e-poodide loomiseks kasutatavast tarkvarast on otsingufunktsioon ÜLIVILETS. Seega on hea otsinguni jõudmiseks vaja hankida vastav tarkvara ja teha lisaks olulisel määral käsitööd.

e-pood otsing

Kindlasti seadista otsingu kasutamine Google Analyticsi statistikatarkvaras. Nii saate teada, mida otsitakse ja kuidas kasutaja pärast otsingu sooritamist käitub. Uuri, mis on populaarsemad otsingud ja esita need otsingu väljal, kui kasutaja otsingut sisestab.

Selge ostuprotsess

Ostuprotsess peab olema lihtne ja üha enam kasutatakse selleks ühelehelist lahendust (one page checkout), kus kõik andmed saab korraga sisestada. Kui vähegi võimalik tee nii. Keerukamate protsesside puhul, nagu liisingu taotlemine ja lisateenuste juurdemüük, püüa see teha võimalikult selgeks.

Kui külastaja on kaubad korvi ladunud ja kobab rahakoti järele, siis ei maksaks tema teele takistusi püstitada. Ostuprotsessi käigus küsi ainult hädavajalikku infot. Tee kõik valikud lihtsasti mõistetavaks ja anna pidevalt tagasisidet, kuhu ostja on jõudnud. Ära nõua ostu sooritamiseks kasutajakonto olemasolu, aga anna pärast andmete sisestamist võimalus konto salvestada.
Tavalises e-poes peaks ostu vormistamine toimuma ühel lehel. Enamus Eesti jaeklientidest saavad e-poed teenindatud küsides minimaalselt isikuandmeid:

  • Nimi
  • Meiliaadress
  • Mobiilinumber
  • Pakiautomaadi asukoht

Pärast andmete sisestamist minnakse valitud maksemeetodiga tasuma ja pärast seda jõuab klient tagasi e-poe täname lehele. Ostu protsessi mõõtmiseks kasuta kindlasti Google Analyticsi e-commerce trackerit (soovitavalt Enhanced e-commerce tracker).

Värskenda kuupäevad ja aegunud informatsioon

e-poe kuupaevadKui külastaja satub teie veebilehele ja märkab teksti “© 2014” võib tal tekkida küsimus, kas veebilehel olevad hinnad on ikka ajakohased? Kas ettevõte on ikka tegutsev? Kui kliendil tekib mingigi kahtlus, ei hakka ta uurima, vaid suundub konkurendi juurde.

Värskenda ka toodete avaldamise kuupäeva. Kui sa panid lepahalud müüki 2012 aastal ja mitte midagi ei ole muutunud, siis vähemalt korra aastas uuenda seda lehte ja tee nii, et alati oleks avaldamise kuupäev käesolev aasta.

E-poe laadimise kiirus

E-poes vaatavad külastajad tihti kümneid lehti ühe sessiooni käigus. Kui su leht ei lae piisavalt kiiresti, siis kaotad müüki selle läbi, et külastajad vaatavad vähem lehti ja seega ostavad vähem kaupu. Optimeeri oma e-poodi tehniliselt nii, et lehed laeksid kiiresti ja kõrvalda igasugused preloaderid.

Lehe kiirus on oluline faktor ka Google otsingutulemustes parema positsiooni saavutamisel. Vaata järgi, mida Google su e-poe kiirusest arvab ja tee vajalikud korrektuurid. Kuigi kiiruse mõõtmise vahendeid on erinevaid, siis Google otsingut silmas pidades on soovitav kindlasti ka nende vahendit kasutada.

The server response time correlation with conversion rate (-0.31) was one of the strongest we saw. – Moz.com

E-poes on lehe kiirus väga-väga oluline, järgneval pildil näed, kuidas lehe laadimise kiirus mõjutab tehingute protsenti (conversion rate). Tee oma leht kiiremaks! (engineroom.ft.com)

e-pood conversion rate

Mõõtmine ja tulemuste analüüs

Mõõda kõike! Selleks, et saaksid teada, kust tulevad ostjad, millised reklaamikanalid töötavad, kuidas muutub ajas ostjate ja külastajate suhtarv tuleb igal e-poodnikul rakendada oma poes statistikatarkvara. Levinuim vahend selleks on Google Analytics ja e-poe puhul tuleb KINDLASTI rakendada selle eriosa nimega Ecommerce.

e-pood google analytics ecommerce tracker

Google Analytics koolitus

Google Analytics meistriklassis saad teada, kuidas veebianalüütika aitab Sul paremaid tulemusi saavutada ja müüki kasvatada. Koolituse käigus anname Sulle ülevaate, kuidas selgitada välja, millised kanalid toovad ettevõttele kasu ja millised vaid näiliselt toimivad. Fookuses on tehingute ja raha mõõtmine. Vaatame, kuidas andmetest olulist infot leida. Vaata lähemalt…

Levinumatel e-poetarkvaradel (Magento, Woocommerce) on Google Analytics Ecommerce trackeri seadistamine väga lihtsaks tehtud. Loe lähemalt artiklist E-pood ja Google Analyticsi e-commerce tracking.

Siin olen välja toonud vaid mõned näpunäited, kuidas oma e-pood paremini müüma panna. Nende rakendamisel paranevad müügitulemused märkimisväärselt. E-poe optimeerimine on tänuväärne tegevus, sest kui sa saad ühe elemendi korda, siis järgmine optimeeritav element kasvatab ka seda. Ehk nagu ütles Albert Einstein: “Liitintress on universumi kõige suurem jõud.”

 

Kas Su e-pood võiks rohkem müüa?

Dreamgrow on aidanud läbi aastate paljudel e-poodidel müüki tõsta. Dreamgrow WebAudit annab ettepanekud ja täpsema suuna tulemusteni, et sinu e-pood koos kaupadega Googles paremini leitav oleks. Vaata lähemalt…

_____________________________
Pidid
* Ed Sweeney, Parking Garage Yellow
* Visualhunt

Jaga artiklit sõbraga