Jaga artiklit sõbraga

google analytics mis on direct traffic

Kindlasti oled oma analüütika raportites näinud sellist kanalit nagu (direct) / (none). Sellest postitusest saad teada, mida peidab endas Direct Traffic Google Analyticsi raportitest. Tavapäraselt arvatakse, et see segment sisaldab neid külastajaid, kes ise aadressi sisse toksisid või lemmikutesse lisatud aadressi kasutasid. Osaliselt on see nii, aga Direct Traffic sisaldab üha rohke muid kanaleid, mida tegelikult oleks vaja mõõta.

Direct traffic segment koondab enda alla kõik juhud, kus külastaja lehele tulemisel ei ole infot viitava kanali kohta. Järgnevalt toon välja peamised juhud, mis tekitavad direct liiklust:

Google Analytics Direct traffic.png

Nii on direct traffic nagu must auk, mis imeb endasse kõik külastused, mille kohta Google Analyticsil andmed puuduvad. Sellega on info nende külastuste allika kohta igaveseks kadunud.

1. Kasutaja toksib ise aadressi brauserisse

Kasutaja teab, kes sa oled. Ta vajutab “f” ja enter selleks, et minna Facebooki lehele. Ta vajutab “p” ja enter, et minna Postimehe lehele. Isegi kui külastaja peab kogu aadressi sisse toksima “dreamgrow.ee”, siis ta teab seda ja tal on juba teatav eelsoodumus selle veebilehe osas. Sellise direct külastaja tehingu sooritamise tõenäosus (conversion rate) on palju suurem kui veebilehe keskmine, sest tegemist on külastajaga, kes on lehega juba varasemast tuttav.

2. Kasutajal on leht lemmikutesse salvestatud

Kas kasutajal on leht lemmikutes või ta toksib aadressi ise sisse ei ole võimalik eristada. Bookmarki kasutavatele külastajatele viitab mingil määral, kui vaatame direct liiklust ja väga sagedasi korduskülastusi. Samas on tänapäeva brauserites enimkülastatud veebid mõne nupuvajutuse kaugusel ka ilma lemmikutesse lisamiseta.

Kui suudame muu müra direct trafficust eraldada, siis võib neid kaht punkti kasutada brändi tuntuse mõõdikuna. Need on inimesed, kes teavad meie nime. Selle mõõdiku kasv viitab edukale turundustegevusele.

3. Kasutaja klikib linki välises programmis

Kui saata meil, mille kasutaja avab Outlooki või mõne muu arvutisse paigaldatud meiliprogrammiga, siis läheb analüütikasse kirja direct külastus. See on põhjus, miks kõik meilidesse minevad lingid on vaja eraldi sildistada. Sama juhtub kui kasutaja klikib linki äpis mobiili või tahvlit kasutades. Selle vältimiseks on mõistlik ka Facebooki ja muudesse sotsmeedia kanalitesse minevad lingid eraldi sildistada. Direct liiklusena kuvatakse ka dokumentides ja PDFides olevatel linkidel klikkimised.

Näiteid direct trafficusse kaduvate kanalite kohta:

  • Facebooki äpi kasutamine mobiilis
  • Outlooki kasutamine oma arvutis
  • Gmaili kliendi kasutamine mobiilis
  • Apple Maili kasutamine mobiilis ja arvutis
  • Kõikide sotsmeedia äppide kasutamine mobiilis

Lahendus? Sildista ka need lingid. Väliste programmide list ei lõpe siin. Mõned näited lisaks: Skype, Messenger, SMSi sees olev link jne. Loe lähemalt Google Analytics kampaanialinkide märgistamise õpetust ja siit leiad linkide märgistamise vahendi.

direct-traffic-doc-pdf

4. Reklaampinnad meediakanalites

Mitmed reklaamikanalid kasutavad suunamisi, mis näivad analüütikale direct liiklusena. Seega kui teed reklaami Delfis ja Äripäevas ning mõlemad saadavad sulle direct liiklust, siis ei ole sul võimalik aru saada nende kanalite efektiivsusest. Saad suure portsu direct külastusi aga, milline kanal on tulemuslikum jääb teadmata. Kõik reklaamide ja bännerite lingid tuleb sildistada.

Google Adwords sildistab oma reklaamidesse pandud lingid automaatselt ise. Tuleb veenduda, et see seade on sisse lülitatud. Facebooki reklaamidesse tuleb panna kindlasti sildistatud lingid. Esiteks kõik äpis klikitud reklaamid on Google Analyticsi jaoks direct liiklus. Teiseks saad nii eristada “sotsiaalse” külastaja reklaamil klikkinust.

5. Muud vead ja valesti sildistatud lingid

Paljudel juhtudel aitab direct liikluse mõistmiseks linkide sildistamisest. Tuleb aga meeles pidada, et valesti sildistatud lingid, millest Google Analytics aru ei saa lahterdatakse samuti direct liikluse alla. Alati, kui Google Analytics ei saa aru, mis toimub läheb andmetesse kanalina kirja (direct) / (none).

HTTPS prottokollilt HTTP peale liikudes tekib samuti direct traffic. Facebook, Google, Twitter on erandid ja nende puhul ei teki, sest toimub eelnev lehesisene ümbersuunamine. Sellest tulenevalt soovitatav kasutada oma veebilehel HTTPS protokolli.

Kui veebilehe mõne lingi puhul on kasutusel NoReferrer attribuut, siis viitaja kohta infot ei edastata ja tekib ka direct traffic.

Bränd, offline ja direct traffic

Kui sa tegutsed järjepidevalt ja läbimõeldult, siis saad vältida erinevate kanalite sattumist direct liikluse alla. Siis on kõige olulisem osa direct liiklusest see, kus kasutaja sisestab ise aadressi või kasutab lemmikutesse salvestatud aadressi. Nende külastuste arv näitab veebilehe/brändi üldist tuntust.

Eesti megabrändid nagu näiteks tele2.ee, seb.ee, tv3.ee ja teised näevad proportsionaalselt oluliselt suuremat direct külastajate osakaalu kui antsuautolammutus.ee.

Olenemata sellest, kas konkreetne veeb on tuntud bränd või just eile loodud, viitab direct külastajate absoluutarv veebilehe tuntusele. Eesmärgiks peaks seadma direct külastajate arvu ühtlast kasvu läbi turundustegevuse ja brändituntuse suurendamise.

direct-liiklus-brand

Mõned näited sündmustest, mis suurendavad direct külastajate arvu:

  • Reklaam offline meedias (TV, raadio, ajakiri jne)
  • Flaierite jagamine
  • Paljas mees plakatiga Vabaduse platsis
  • Üritused (messid, seminarid, kontserdid)
  • Mees käib ruuporiga mööda tänavat ja hõigub teie veebiaadressi

Näiteks kui olete ostnud tele- või raadioreklaami eesmärgiga tuua inimesi oma veebilehele, siis tuleks sellel perioodil kindlasti jälgida muutusi direct külastajate arvus. (Märkus: offline reklaam mõjutab ka Google otsingust tulevat liiklust, sest paljudele ei jää veebiaadress meelde ja nad kasutavad otsingut raadios või teles saadud info leidmiseks).

direct-traffic-telereklaam

Eriti hea võte offline reklaami efektiivsuse mõistmiseks on uurida direct ja otsingu segmenti reklaamide jooksmise perioodil ja vaadata, kas suudad graafiku põhjal öelda, millal reklaamid eetris olid.

Korralikult toimiv analüütika annab aimu, millised kanalid töötavad ja millised mitte. Linikde sildistamine on ainuke võimalus paljudest oma kampaaniatest täpsema info saamisel. Mida rohkem sa suudad kanaleid identifitseerida, seda täpsemalt tähendab direct traffic just neid inimesi, kes sind juba varem teavad (punktid 1 ja 2 artikli algusest).

Küsi lisa kommentaarides või saada meil priit@kallas.biz.

Google Analytics koolitus

Google Analytics meistriklassis saad teada, kuidas veebianalüütika aitab Sul paremaid tulemusi saavutada ja müüki kasvatada. Koolituse käigus anname Sulle ülevaate, kuidas selgitada välja, millised kanalid toovad ettevõttele kasu ja millised vaid näiliselt toimivad. Fookuses on tehingute ja raha mõõtmine. Vaatame, kuidas andmetest olulist infot leida. Vaata lähemalt…

_______________
Photo via Visualhunt.com

Jaga artiklit sõbraga