Jaga artiklit sõbraga

google analytics linkide margistamine tagsReklaamides ja muudes turundustegevustes kasutatavate linkide sildistamine muutub üha olulisemaks.

Selle põhjuseks on mobiiliäppide kasutamise pidev kasv. Juhul, kui sa oma reklaamides ja postitustes kasutatavaid linke ei sildista, siis paneb Google Analytics nad üha sagedamini „direct traffic“ kategooriasse.

Näide sellest, kuidas su andmed kaduma lähevad: Oletame, et sa teed kampaaniat Facebookis ja kasutad tarbijate aktiveerimiseks ka uudiskirja. Andmed lähevad kaduma nii:

  1. Reklaam Facebookis, millel kasutaja klikib äpis kuvatakse Google Analyticsis direct traffic alajaotuses. Oletame, et sealt tule su lehele 100 inimest.
  2. Facebooki seinapostitus, millel huviline klikib Facebooki äpis läheb samuti direct alla. Siit said endale 200 kodulehe külastajat.
  3. Uudiskiri mida sihtgrupp loeb mõnes arvutis olevas meilikliendis (näiteks Outlook) või mobiili meiliäpis (näiteks Apple iPhone, Gmail). Ka kõik need külastused lähevad ühte direct-patta koost teiste kanalitega, mille kohta Google Analytics ei oska allikat leida. Oletame, et meili kaudu tuli 150 huvilist.

Kui sa nüüd vaatad oma veebilehe statistikat ja tahad teada, kuidas erinevad kampaaniaosad toimivad, siis näed, et direct traffic all on 450 külastust, aga kust nad täpsemalt pärit on, see info on igaveseks kadunud. Selleks, et saaksid mõõta iga oma bännerit, meililinki ja Facebooki postitust, on vaja nendega seotud lingid Google Analyticsi jaoks eraldi tähistada.

Vaata lähemalt mis on direct traffic.

Kuidas linke Google Analyticsi jaoks sildistada?

Linkide märgistamise töövahendi leiad siit URL builder eesti keeles.

google analytics kampaanialingi märgistamine

Loe ka pikemat juhendit linkide märgistamisest.

Google Analytics koolitus

Google Analytics koolitus annab sulle teadmised, kuidas tulemusi mõõta ja müüki kasvatada.
Koolituse käigus anname Sulle ülevaate, kuidas selgitada välja, millised kanalid toovad ettevõttele kasu ja millised vaid näiliselt toimivad. Fookuses on tehingute ja raha mõõtmine. Vaatame, kuidas andmetest olulist infot leida.
Vaata lähemalt...
 

Siltide organiseerimine

Lisaks eelnevale tuleb ettevõttes kokku leppida, kuidas linke märgistatakse. Sellega tagad, et näiteks Facebooki seinapotsituse ei ole analüütikas mitmel erineval. Nii juhtub kui erinevad inimesed kasutavad erinevaid silte sama asja märgistamiseks. Näiteks sama kanalit nimetatakse:

  • Facebook
  • FB
  • facebook
  • Facebookileht
  • FB-sein

Selleks, et Google Analyticsi sildid ühtlase oleksid, kasuta järgmist malli:

Kampaania > Kanal > Meedia > Sisu

Näiteks:

koolitused > uudiskiri001 > email > ga-koolitus

  • Kampaania: utm_campaign=koolitused – Kampaaniatele ühtsed nimed
  • Kanal: utm_source=Facebook – Kanalite nimed kokku leppida
  • Meedia: utm_medium=seinapostitus – Alati väikesed tähed
  • Sisu: utm_content=ga-koolitus – Millele viidatakse?

google-analytics-linkide-margistamine-tags

Standardiseeri siltide kasutamine oma turunduses

Nagu eelnevast näitest näha, siis on loodud sildid tõusutundlikud. See tähendab, et kui korra kirjutad tagi sisse „facebook“ ja teine kord „Facebook“, siis tulemuseks on raportis kaks rida. Selle vätlimiseks on kaks võimalust.

Esimene on kokkulepe, et kasutate alati väikeseid tähti siltide loomiselt. See on kindlasti tore, aga ei mõjuta seda, kui keegi teine sulle sildistatud lingiga viitab.

Teine võimalus on luua Google Analyticsis filter, mis automaatselt muudab kõik UTM siltides kasutatud märgid väikesteks tähtedeks.

Kui sa arvad, et masinaga seda teha on hea mõte siis käitu järgmiselt:

utm sildid google analytics

1. Google Analyticsi admin-vaates vali View tulbas Filters.

2. Vajuta suurt punast nuppu + ADD FILTER

3. Vali Create new Filter

4. Pane oma filtrile nimi. Mina kasutan antud juhul Lowercase campaign name

3. Filter type: Custom ja Lowercase

4. Filter field: Campaign Source

5. Salvesta oma filter.

Nüüd on filter valmis ja saad ka katsetada, kas see toimib “Verify this filter” lingile vajutades.

campaign name filtri loomine google analytics

Kui viimase 7 päeva jooksul on olnud külastusi, mille UTM tag on võimalik ümber kirjutada, siis näidatakse sulle vastavat tabelit. Selles on algsed andmed ja tulemus, mille filtri kasutamine annab.

filtri loomine google analytics verification

Mõnikord võib juhtuda ka nii, et sul ei ole viimase 7 päeva jooksul filtrile vastavaid külastusi olnud, siis näed selle kohta järgmist teadet.

filtri loomine google analytics pole andmeid

Kui see filter on tehtud, siis teed samasugused filtrid veel teiste UTM tagi väljade jaoks:

Lowercase source

source filtri loomine google analytics

Lowercase content

content filtri loomine google analytics

Lowercase medium

medium filtri loomine google analytics

Tähelepanu!

Ära sildista linke oma veebilehe sees.

Mõned turundajad on kasutanud oma lehel olevate sisemiste bännerite ja teiste linkide mõõtmiseks UTM silte. See ei ole hea lahendus, sest nii läheb kaduma algne viitaja (referrer), sest sildistatud lingi klikkimine alustab uut sessiooni. Näide lehele tuleb kolm külastajat. Googlest, Facebookist ja Delfist. Kõik klikivad sildistatud bännerit. Nüüd on sul analüütikas kuus sessiooni:

  • Google – 1
  • Facebook – 1
  • Delfi – 1
  • Silt – 3

Sildid Google Analyticsis

Märgistatud linkide kaudu tulevat liiklust saad Google Analyticsis näha alajaotuses Acquisition > Campaigns > All Campaigns.

google analytics acquisition all campaigns

Pro tip: Linkide sildistamist võid kasutada ka oma jagamisnuppude puhul. Nii saad analüütikas eristada need külastused, mis on alguse saanud sinu lehelt tehtud jagamisest.

Google Analytics koolitus

Google Analytics koolitus annab sulle teadmised, kuidas tulemusi mõõta ja müüki kasvatada.
Koolituse käigus anname Sulle ülevaate, kuidas selgitada välja, millised kanalid toovad ettevõttele kasu ja millised vaid näiliselt toimivad. Fookuses on tehingute ja raha mõõtmine. Vaatame, kuidas andmetest olulist infot leida.
Vaata lähemalt...
 

Jaga artiklit sõbraga