Jaga artiklit sõbraga

google analytics linkide margistamine tagsReklaamides ja muudes turundustegevustes kasutatavate linkide sildistamine muutub üha olulisemaks. Selle põhjuseks on mobiiliäppide kasutamise pidev kasv. Juhul, kui sa oma reklaamides ja postitustes kasutatavaid linke ei sildista, siis paneb Google Analytics nad üha sagedamini „direct traffic“ kategooriasse. Näide sellest, kuidas su andmed kaduma lähevad:

Oletame, et sa teed kampaaniat Facebookis ja kasutad tarbijate aktiveerimiseks ka uudiskirja. Andmed lähevad kaduma nii:

  1. Reklaam Facebookis, millel kasutaja klikib äpis kuvatakse Google Analyticsis direct traffic alajaotuses. Oletame, et sealt tule su lehele 100 inimest.
  2. Facebooki seinapostitus, millel huviline klikib Facebooki äpis läheb samuti direct alla. Siit said endale 200 kodulehe külastajat.
  3. Uudiskiri mida sihtgrupp loeb mõnes arvutis olevas meilikliendis (näiteks Outlook) või mobiili meiliäpis (näiteks Apple iPhone, Gmail). Ka kõik need külastused lähevad ühte direct-patta koost teiste kanalitega, mille kohta Google Analytics ei oska allikat leida. Oletame, et meili kaudu tuli 150 huvilist.

Kui sa nüüd vaatad oma veebilehe statistikat ja tahad teada, kuidas erinevad kampaaniaosad toimivad, siis näed, et direct traffic all on 450 külastust, aga kust nad täpsemalt pärit on, see info on igaveseks kadunud. Selleks, et saaksid mõõta iga oma bännerit, meililinki ja Facebooki postitust, on vaja nendega seotud lingid Google Analyticsi jaoks eraldi tähistada.

Kuidas linke Google Analyticsi jaoks sildistada?

Linkide märgistamise töövahendi leiad siit.

google analytics kampaanialingi märgistamine

Loe ka pikemat juhendit linkide märgistamisest.

Siltide organiseerimine

Lisaks eelnevale tuleb ettevõttes kokku leppida, kuidas linke märgistatakse. Sellega tagad, et näiteks Facebooki seinapotsituse ei ole analüütikas mitmel erineval. Nii juhtub kui erinevad inimesed kasutavad erinevaid silte sama asja märgistamiseks. Näiteks sama kanalit nimetatakse:

  • Facebook
  • FB
  • facebook
  • Facebookileht
  • FB-sein

Selleks, et Google Analyticsi sildid ühtlase oleksid, kasuta järgmist malli:

Kampaania > Kanal > Meedia > Sisu

Näiteks:

koolitused > uudiskiri001 > email > ga-koolitus

  • Kampaania: utm_campaign=koolitused – Kampaaniatele ühtsed nimed
  • Kanal: utm_source=Facebook – Kanalite nimed kokku leppida
  • Meedia: utm_medium=seinapostitus – Alati väikesed tähed
  • Sisu: utm_content=ga-koolitus – Millele viidatakse?

google-analytics-linkide-margistamine-tags

Tähelepanu!

Ära sildista linke oma veebilehe sees. Mõned turundajad on kasutanud oma lehel olevate sisemiste bännerite ja teiste linkide mõõtmiseks UTM silte. See ei ole hea lahendus, sest nii läheb kaduma algne viitaja (referrer), sest sildistatud lingi klikkimine alustab uut sessiooni. Näide lehele tuleb kolm külastajat. Googlest, Facebookist ja Delfist. Kõik klikivad sildistatud bännerit. Nüüd on sul analüütikas kuus sessiooni:

  • Google – 1
  • Facebook – 1
  • Delfi – 1
  • Silt – 3

Sildid Google Analyticsis

Märgistatud linkide kaudu tulevat liiklust saad Google Analyticsis näha alajaotuses Acquisition > Campaigns > All Campaigns.

google analytics acquisition all campaigns

Pro tip: Linkide sildistamist võid kasutada ka oma jagamisnuppude puhul. Nii saad analüütikas eristada need külastused, mis on alguse saanud sinu lehelt tehtud jagamisest.

Google Analytics koolitus

Google Analytics meistriklassis saad teada, kuidas veebianalüütika aitab Sul paremaid tulemusi saavutada ja müüki kasvatada. Koolituse käigus anname Sulle ülevaate, kuidas selgitada välja, millised kanalid toovad ettevõttele kasu ja millised vaid näiliselt toimivad. Fookuses on tehingute ja raha mõõtmine. Vaatame, kuidas andmetest olulist infot leida. Vaata lähemalt…

Jaga artiklit sõbraga