Jaga artiklit sõbraga

google analytics eesti keeles

Kui tahad Google Analyticsi juhendmaterjale eesti keeles, siis oled õiges kohas.

Google Analytics on saadaval 40 keeles, aga kahjuks ei kuulu nende hulka eesti keel. Kõik meie naabrid on olemas (leedu, läti, rootsi, soome, vene), aga eesti keelt ei ole. Selleks, et Eesti inimestel oleks lihtsam Google Analyticsis esimesi samme kogusin kokku olulisemad postitused Dreamgrow blogist ja panen need siia ritta koos paari selgitava lausega.

Olen Google Analyticsi artiklid reastanud, nii nagu seadistamisega tuleb samm sammult toimetada. Esmane seadistamine, tehingute mõõtmine (Goalid) ja ühendamine Google Search Console vahendiga on tegevused, mis on vaja igal turundajal ära teha. E-poe omanikud peavad kindlasti rakendama oma keskkonnas ecommerce trackeri.

google analytics seadistamine paigaldamine1. Google Analytics paigaldamine: esimesed sammud

Kui sul on veebileht ja sa ei mõõda sellel toimuvat analüütikatarkvara abil, siis tegutsed pimesi. Selline tegevus on võrreldav olukorraga, kus kasutad auto esiklaasina vineertahvlit. Kui sa pole varem Google Analyticsiga kokku puutunud, siis see artikkel aitab sul samm sammult esmaste vajalike tegevustega hakkama saada.

2. Google Analytics seadistamine: Goal’id

Goals ehk kasutaja tegevuste mõõtmine on Google Analyticsi kõige olulisem osa ja selle leiab alajaotusest nimega Conversions. See on koht, kus analüütika loeb kokku need tegevused, mida sa oma veebilehe külastajatelt ootad. Kui sa ei mõõda kasutaja tegevusi oma veebilehel, siis jääb sul enamus väärtusest Google Analyticsi kasutamisel saamata.

Google Analytics koolitus

Google Analytics meistriklassis saad teada, kuidas veebianalüütika aitab Sul paremaid tulemusi saavutada ja müüki kasvatada. Koolituse käigus anname Sulle ülevaate, kuidas selgitada välja, millised kanalid toovad ettevõttele kasu ja millised vaid näiliselt toimivad. Fookuses on tehingute ja raha mõõtmine. Vaatame, kuidas andmetest olulist infot leida. Vaata lähemalt…

3. Search Engine Optimization ja Google Search Console

Acquisition alajaotusest leiad Google otsingumootorile optimeerimise sektsiooni (SEO), mis annab ülevaate sellest, kuidas su veebilehel otsingutulemustes läheb. Selle vahendi tööle panemiseks on vaja Google Analyticsi konto siduda Search Console kontoga. Vaata kindlasti üle, kas sul on vaja seda teha või on keegi selle juba ära teinud.

4. Google Analytics: Remarketing

Remarketing võimaldab sul näidata reklaame neile, kes on sinu veebilehte varem külastanud. Selline reklaam on oluliselt tulemuslikum, kui tavapärane kampaania, mille puhul näitad reklaame neile, kes sinust midagi ei tea. Google Analytics annab lihtsad võimalused veebikülastajate märgistamiseks nii, et saad neile hiljem uuesti reklaami näidata.

e-pood ja google-analyticsi e-commerce tracking5. E-pood ja Google Analyticsi e-commerce tracking

Kui sa pead e-poodi ja ei kasuta Google Analyticsi poolt pakutavat e-commerce tracking võimalusi, siis jääb sul suur osa analüütika kasudest saamata. E-commerce tracking annab Google Analyticsile andmed sinu e-poes toimuvate tehingute kohta. Tänu sellele näed eurodes väljendatuna, millised veebilehed müüvad paremini, millised kanalid ning reklaamid toovad ostjaid ja kuidas erinevad e-poe elemendid sinu reaalset käivet mõjutavad.

6. Google Analytics õpetus: kampaanialinkide märgistamine

Google Analytics võimaldab jälgida ja mõõta peensusteni igat kanalit eraldi. Seda tehes tekib ülevaade, milline meediakanal toob tegutsejaid teie lehele ja milline on lihtsalt kulu. Selleks tuleb reklaamid märgistada ehk koostada unikaalsed veebilehe aadressid iga reklaami tarbeks.

7. Google Analytics: Mis on Direct traffic?

Direct traffic segment koondab enda alla kõik juhud, kus külastaja lehele tulemisel ei kaasne viitava kanali kohta. Selles artiklis annan ülevaate peamistest juhtudest, mis tekitavad direct liiklust ja kuidas selle tõttu osa andmeid kaduma lähevad.

ab testimine google analytics8. A/B-testid ja Google Analytics Experiments

A/B-testid aitavad sul optimeerida veebilehe elemente, et need rohkem tehinguid tooksid (inglise keeles conversion rate optimization). Näiteks, kas sa tead, mida kirjutada tellimise nupule? Kas „Telli kohe!“ või „Telli siit!“? Erinevus selliste pisimuudatuste puhul võib olla väga suur. Loe lähemalt, kuidas seda Google Analyticsi abiga teha

9. Google Analytics: linkide märgistamine ja UTM tagid

Reklaamides ja muudes turundustegevustes kasutatavate linkide sildistamine muutub üha olulisemaks. Selle põhjuseks on mobiiliäppide kasutamise pidev kasv. Juhul, kui sa oma reklaamides ja postitustes kasutatavaid linke ei sildista, siis paneb Google Analytics nad üha sagedamini „direct traffic“ kategooriasse. Näide sellest, kuidas su andmed kaduma lähevad:

10. Foorumite aadressid Google Analyticsis

Vaadates Google Analyticsis sissetulevaid linke (referrer), siis vaikimisi ei näidata foorumite puhul täieliku aadressi, kust saabuti. Seega ei saa turundaja teada, mis lehega on tegemist. Et näha, mida inimesed rääkinud on, tuleb teha filter.

Analüütika artikleid tuleb ajapikku juurde. Kui su tegevuseks on internetiturundus, siis liitu meie uudiskirjaga ja saad alati esimesena uuest materjalist teada.

Soovid teada, kuidas oma lehel müüki oluliselt tõsta? Telli WebAudit.

Veebiaudit on aidanud kümnetel klientidel mitmekordistada müük enda veebikeskkonnast.
Enda veebilehti uuendades on kliendid öelnud, et audit on hea alusmaterjal täienduste, või uue lehe planeerimiseks. Et keskkonna muudatused oleksid äriliselt kasulikud ja põhjendatud, mitte lihtsalt ilusad tänu värskemale kujundusele. Dreamgrow WebAudit annab Sulle:

  • Täpse selgituse Analyticsis nähtuvast;
  • Põhjaliku ülevaate Sinu kodulehe hetkeolukorrast;
  • Kindlad juhised tulemuslikumaks optimeerimiseks;
  • Detailsed soovitused muudatuste teostamiseks.

Loe Webauditist lähemalt siit.

Jaga artiklit sõbraga